welke meerwaarde geeft de verpakking van voeding?

Toegevoegd na 41 minuten:
ik bedoel hiermee het lokken van klanten zoals bij parfum: als je twee flesjes met de zelfde geur hebt en het een is mooi en sierlijk en het ander is neutraal. dan kiezen de meeste het mooi. maar hoe zit dit met de verpakking van voeding?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Wat bedoel je?

Het beste antwoord

Het straalt meer luxe uit, het ziet er mooier uit en het straalt uit dat je je iets duurders kan veroorloven dan bijv het Euroshopperproduct van de AH wat helemaal niets uitstraalt.

Veel mensen hebben het geld niet voor een mooi uitziend product en kopen dus de euroshopper maar helaas kan men dan ook zien dat je dat koopt. Zouden de euroshopperproducten er beter uitzien dan zouden meer mensen het kopen maar dan wordt het product duurder vanwege de duurdere verpakking.

Ook bij parfum zijn er mensen die kiezen voor het minder mooie product als het goedkoper is, het kan niet zo zijn dat de prijs van een minder mooi uitziend product gelijk is aan een product met een veel mooiere verpakking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn natuurlijk verschillende soorten verpakkingen maar die hebben allen één doel en dat is de inhoud beschermen.
Supplementair dient de verpakking natuurlijk ook om de inhoud op te vermelden en liefst zo mooi mogelijk voorgesteld (verkoops argument) maar ook om de wettelijke vermeldingen weer te ge en zoals voedingswaarden en samenstelling.

Toegevoegd na 1 uur:
In uw vraagstelling had u het over voeding, nu ja ook hier is een opvallende verpakking van belang.
Vooral duurdere spullen hebben meestal een zeer opvallende, liefst mooie verpakking. De reclame jongens weten dat zeer goed te brengen om ons optimaal te bespelen.
Dikwijls is, jammer genoeg, ook de prijs naar verhouding met de verpakking en niet altijd naar de inhoud maar nog meer naar de naam. Zie maar naar Chanel Nr 5, een echte legende maar er zijn echt veel betere parfums maar de mensen willen dat.
Het zit nu eenmaal in ons genen om te kunnen pronken met iets mooi, exclusief, enz, kortom iets wat liefst WIJ alleen hebben en daardoor pakken wij steeds de "mooiste" verpakking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Buiten de door depauwroger genoemde zaken (bescherming, attractiviteit, ruimte om
wettelijke vermeldingen weer te geven) kan je ook nog denken aan:
* vergemakkelijken van transport en opslag
* standaardisatie van hoeveelheden en prijzen