Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn feeststollen hetzelfde als kerststollen?

In de supermarkten zie je feeststollen omdat het binnenkort Pasen is. Maar die lijken verdacht veel op kerststollen. Mijn vraag is of de overgebleven kerststollen worden bewaard en opnieuw verpakt om ze als feeststollen te verkopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Stollen zijn stollen, alleen de verpakking zorgt ervoor dat je het idee hebt dat je een kerst of paasstol hebt. Qua ingrediënten is er geen verschil, als het product bij de zelfde bakker vandaan komt. Overal vind je banketspijs, biggareaux, rozijnen en of krenten.Maar dat is met zoveel producten uit de bakkerij. Koekjes met greinsuiker op tijdens kerst, zijn kerstkransjes, anders paaskransjes. Biggareaux zijn gekonfijte vruchten, banketspijs is spijs van sojabonen of andere pitsoorten. Amandelspijs (de echte) is voor 100% gemalen amandelen, suiker en eiwit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nou ze bakken ze gewoon het hele jaar en zijn dan inderdaad precies hetzelfde. Wel of geen zakje suiker erin en een andere doos er om heen en klaar zijn ze.

Ik weet niet of ze zo lang houdbaar zijn dat dit weer de kerststollen zijn want vaak gaan die ook gewoon goedkoper weg na de kerstdagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kerststollen worden vaak al vanaf augustus al gebakken, aangezien er zoveel gemaakt moeten worden. Ze worden goed geconserveerd en zijn daardoor dus erg lang houdbaar. Ik denk niet dat ze tot pasen houdbaar zijn, maar zijn vaak wel veel eerder gebakken en zijn hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding