Is appelmoes of vers geperst sap een goed ontbijt?

Dan heb ik het over appelmoes zonder suikers of andere rotzooi aan toegevoegd. gewoon puur appelmoes of vers sap

Toegevoegd na 4 minuten:
nou, het is niet het enige wat ik eet, maar als ontbijt kan ik geen boterham eten ofzo, want dan word ik heel erg misselijk, ik eet meestal pas een boterham een uur nadat ik wakker ben ofzo,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wie garandeert jouw die pure appelmoes...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of probeer eens Hero fruitontbijt, da's sap met wat toegevoegde vezels....bevalt mij prima! Ook is er een zuivel-drinkontbijt, daar ben ik de merknaam even van kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Appelmoes bevat niet veel bijzonders, dat zou ik al helemaal niet aanraden.
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat eet je daarnaast dan?

Antwoorden (3)

Als dat alles is dan is het te weinig.
Dus eet er 2 boterhammen bij, dan is het een prima ontbijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
Is er bovendien wat te kauwen!
En appelmoes op de boterham, dat deden wij vroeger wel.
Nee, fruit alleen is geen compleet ontbijt. Bovendien bevatten appels erg veel suiker. Appelsap en appelmoes zijn natuurlijk al helemaal geen optie.

WEL gezond is bijvoorbeeld yoghurt met wat muesi (geen suikerhoudende ontbijtgranen) en appel. Of een boterham met appel. Een appel alleen is wat armoedig ; daar zou je dan weer wat bij moeten eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Yoghurt met muesli doe ik ook altijd, lekker :)
Appelmoes is best gezond, het is alleen niet raadzaam elke ochtend te beginnen met appelmoes. Probeer tenminste te variëren. Met elke dag appelmoes mis je toch stoffen die andere vruchten weer wel hebben en daarom is juist variatie zo belangrijk.
Maak je de appelmoes zelf? Of neem je een potje waar dan wel geen suiker inzit, maar wel kunstmatige zoetstof? Er zitten in een potje vaak ook E- nummers om
te stabiliseren, tegen verkleuring, houdbaarheid enz.
Wat is er tegen een appel in partjes ? Op die manier krijg je tenminste nog vezels binnen, hebben je kaken en gebit nog wat te doen en indien je appels van verschillende rassen koopt heb je ook nog eens afwisseling van smaak.

Versgeperst vruchtensap is natuurlijk altijd goed om de dag mee te beginnen.
Het is echter geen goede energietoevoer om de dag mee door te komen.
Dus eet wel vezels die in brood zitten of volkorencräckers. Maar dat doe je gelukkig al.
amc