Mijn brie ziet er erg dik uit lijkt wel op feta kaas met wat aan de binnen kant bruine plekken is dit nog wel goed?

Heb op de markt stuk 500 gram roombrie gehaald maar nu wol ik er een puntje afhalen omdat t niet zacht er uit ziet kijken of t smaakte nu vond ik t lichtjes raar ruiken naar schimmel ammoniak achtig dus ik sneed iets meer af zag ik allemaal aan de binnenkant rare bruine plekken is er iets mis met mijn roombrie ik heb t gevoel dat t niet goed meer is ik kan de zaak in kwestie bmk van de markt in enschede helaas niet emailen om t te vragen maar ik bel er maandag wel na toe . Weét iemand wat er met de kaas aan de hand is ????? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is het niet toevallig brie met kruidenkaas in het midden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat zou kunnen maar als het dat niet is, is ie denk ik niet meer goed...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit geen kruiden in t is room brie

Antwoorden (3)

Bruine plekken is nooit goed. zelfs niet op schimmelkaas. meteen weggooien dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jou roombrie is overijp en dus ruikt hij naar ammoniak.
Je kan hem nog wel eten maar dat is erg bitter.

Toegevoegd na 1 minuut:
De zachte smaak die je dan verwacht is er niet meer.
11 jaar geleden
brie hoort geen bruine plekken te hebben ,tenzij hij gevuld is met kruiden ,en hard houd in dat hij niet rijp genoeg is ,want rijpe brie is lopend[smeuig] en de reuk mag ook niet bij brie .ik denk dat hij aan bederf lijd ,dus inpakken en er mee terug gaan om een ander stuk te krijgen of je geld terug
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
T stuk wat de plekken had heb ik direkt weggegooit t andere stuk heb ik nog maar t is op de markt gekocht dus die staat er niet alle dagen ik bel er maandag wel naar toe er staat een telefoonnummer op t blaadje van de verpakking. Kijken wat ze zegen .