Kun je een crispplaat in een gewone magnetron, dus zonder crisp functie gebruiken?

Om bv een portie patat krokant te bakken in een magnetron.
Dus een "magere" snelle hartige snack voor 1 persoon.
Zonder de frituurpan te hoeven gebruiken.
Kan dit alleen met een crispplaat? of heb je ook een crisp functie nodig in je magnetron.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Toegevoegd na 11 uur:
ik heb een combimagnetron met heteluchtoven en grill

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.3K

Het beste antwoord

De crisp functie is een combinatiefunctie van de magnetron en de grill. De grill zorgt dat het gerecht (op de crispplaat) een knapperige bovenlaag krijgt en de microgolven zorgen dat het gerecht gaar wordt. Let op: een crispplaat werkt alleen bij een magnetron met crisp functie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vraag me af,is de crisp functie niet hetzelfde als een grill?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer dat de grill niet gebruikt kan worden als crisp functie

Andere antwoorden (2)

Je kan de crispplaat wel gebruiken, als in dat hij micriwave bestendig is, maar het eten wordt niet krokant zonder de oven-functie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De crispfunctie is een COMBINATIEfunctie van de magnetron en de grill.
De grill zorgt ervoor dat het gerecht op de crispplaat een knapperige bovenlaag krijgt en de microgolven zorgen ervoor dat het gaar wordt.
Een crispplaat werkt alleen als de magnetron ook een crispfunctie heeft.

Zelf heb ik ook een combi met hetelucht en grill, maar zonder crispfunctie. Toch is mijn frites uit deze oven ook knapperig. Ik neem dan de ovenfrites van Aviko;
'de super crunch'. Dat zijn ovenfrites die ook lekker krokant uit de oven komen zonder crispfunctie en -plaat.
amc