Mag een supermarkt je weigeren brood te snijden. Omdat je een student bent?

Bij supermarkt J. Weigeren ze om brood te snijden voor leerlingen van een aangelegen school. Ze weigeren ook om brood te snijden voor Studenten van het MBO. Nu ben ik niet op mijn mond gevallen, en heb ik gewoon gedwongen om mijn brood te krijgen. Nu kreeg ik een heel onbeschoft antwoord en de brood manager behandelde mij als oud vuil. Mijn vraag nu is: Mag een supermarkt hun klanten discrimineren door bepaalde groepen geen gesneden brood te verschaffen? En met brood bedoel ik stokbrood.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, in principe mag een supermarkt dit. Een supermarkt mag huisregels opstellen voor bezoekers. Als een supermarkt besluit dit te doen, komt dit vaak door de drukte of overlast. Ik heb een soortgelijke situatie gehad bij de c1000 waar ik 3 jaar geleden werkte. Bij ons ging het enkel om de pauzes: In deze periode is de winkel overvol, en werden de 'normale' klanten die rond die tijd boodschappen deden gehinderd in wat ze wilden doen. Ook werden bepaalde producten gewoon weer ergens in de schappen gelegd, kropen scholieren voor, etc. Vuilnis op de weg tussen het scholencomplex en de winkel, een paar studenten die gingen schelden toen ze werden aangesproken op dit gedrag, fietsen door de winkelpassage en noem zo maar op. Hoewel de groep die voor dit soort problemen zorgde in verhouding natuurlijk klein is, is toen besloten om geen scholieren tussen een bepaalde tijd in de winkel te laten, tenzij het duidelijk was dat ze gewoon boodschappen aan het halen waren. Dus iedereen werd benadeeld door dat groepje. Mocht dit bij jou nu niet zo zijn, kun je altijd (beleefd) vragen wat nu precies het probleem is. De winkel moet hier namelijk ook consistent in zijn en blijven. Zolang jij dat stokbrood niet gesneden krijgt, mag een andere scholier dat ook niet krijgen, anders is het discriminatie (er van uit gaande dat jij zelf niet de boosdoener bent) Filolanca.

Bronnen:
Eigen ervaring

nee natuurlijk niet! jij bent gewoon een klant en het maakt niet uit of je nou wel of geen student bent, blank of bruin, jong of oud. wat je wel zou kunnen doen is om ze te vragen waarom je je brood niet gesneden kan verkrijgen. misschien is er een reden voor... Toegevoegd na 3 minuten: maar waarschijnlijk is het zo dat er overlast wordt veroorzaakt daarom kan het zo zijn dat je dit niet brood niet gesneden krijgt. wettelijk gezien mogen zij dit wel , maar naar klanten toe is heet natuurlijk niet zo vriendelijk .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100