Neem je een eiwitshake na een krachttraining slomer op als je een volle maag hebt ?

En hoe snel neem je een eiwitshake op want op het pak staat: binnen luttele minuten naar dat kan toch helemaal niet zo snel het moet toch eerst door je maag. En heeft het wel nut voor extra spieropbouw als je maag na de training al vol zit om dan nog een shake te nemen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een eiwitshake op een volle maag word inderdaad wat trager opgenomen, omdat je maag meerdere dingen heeft om te verteren.

Maar train je op een volle maag? dat lijkt mij niet echt prettig.

Binnen enkele minuten opgenomen is een beetje overdreven zoals op het pak staat, maar als je vlak na de training zo'n shake neemt, word het wel zeer snel opgenomen door je lichaam, omdat het pure eiwitten zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je al een volle maag hebt, zou ik niet een eiwitshake nemen na de training, dat is wel erg veel.
Ik ga ervan uit dat je je maag al gevuld hebt met een mix van gezonde eiwitten en een beetje koolhydraten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik train niet met hele volle maag maar een uur geleden at ik avond
Ritsuka
11 jaar geleden
ah, op die manier.
Na een uurtje is je eten al wel redelijk verteerd, en is je maag niet echt vol meer.
Persoonlijk zou ik niet een grote shake nemen, maar ik raad je wel aan een eiwitrijke snack te eten vlak na het sporten. (je kunt ook de helft nemen van een normale eiwitshake, en dan later op de avond de rest)
Kijk gewoon even hoe je je voelt, of je veel of weinig trek hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat me eerlijk gezegt niet om trek... Ik wil het rendement van mn training zo hoog mogelijk hebben dus heeft mn shale nog wel nut als ik vol zit of duurt het dan te lang voodat de shake is opgenomen, of wordt je shake als het bij het andere voedsel in je maag zot sneller opgenomen. Als u mij dot goed uitlegt bent u natuurlijk de beste antwoorder
Ritsuka
11 jaar geleden
Van wat ik heb gelezen word meestal het volgende aangeraden: na een grote maaltijd het liefst circa 2-3 uur wachten voor het sporten (zodat het eten gezakt is).
Dan je training en dan liefst binnen een half uur een eiwitrijke snack/shake (bij krachttraining)
Je kunt ook eerst trainen en dan gelijk erna je avondeten doen, met veel eiwitten. Is het mogelijk om iets meer tijd tussen avondeten en training te doen? dan zit je wat meer in die optimale periode, dat je maag net weer wat leeg is. Dan word je shake extra snel opgenomen.
Maar je lichaam neemt de voeding sowieso wel op hoor, en het grootste deel van je spierherstel gebeurd in rust.
Dus een shake heeft altijd nut.
Ritsuka
11 jaar geleden
Shake word sneller opgenomen op een lege maag, maar als er al ander eten in je maag zit word het alsnog opgenomen, maar misschien een klein tikje langzamer. Geen merkbaar verschil in eindresultaat volgens mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh oke zoiets dacht ik ook al ja bedankt