Vanmiddag heb ik een muizenhol gevonden in mijn kelder. Moet ik nu al mijn etenswaren weggooien?

Vanmiddag zag ik tot verbazing muizenpoep in mijn kelder liggen waarvan ik eerst dacht dat het hagelslag was. Gisteren had ik nog mijn kelder schoongemaakt en er lag toen nog niks. Na wat verder zoeken vond ik een muizenholletje die ik gelijk dicht heb gespoten met schuim.
Toen ik de etenswaren ging controleren vond ik in één pakje griesmeel ook muizenpoep, gelijk weggegooid.
Ik heb nog voor zo'n 150 euro aan etenswaren liggen in mijn kelder, moet ik die nu ook weggooien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Alles nalopen! Op vochtplekken op verpakking ivm urine, aangevreten en open verpakking weggooien! Alles in blik of hard kunstof verpakken. En natuurlijk een muizenval zetten! Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helft van de verpakkingen waren al open gemaakt door mij, die kunnen dus weg..
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)

Andere antwoorden (3)

nee hoor, als de verpakking nog heel is, is er niets aan de hand. de rest even nakijken, is het heel en droog kun je het gewoon gebruiken
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedankt!
het vervelende van muizen is dat ze overal urine lozen, om hun paadjes te markeren.
het zijn maar kleine sporen, die je niet hoeft te zien.
met etenswaren verpakt in papier of karton zou ik toch twijfels hebben.
en verder, stond alles op een stapel bij elkaar?
etenswaren op grotere afstand van de aangetaste spullen zou ik wel vertrouwen, ook omdat je er zo snel bij was.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles staat netjes naast elkaar, vijf rekken vol in totaal. Veel karton ook ja.
Rieneke1
11 jaar geleden
ik moet je eerlijk zeggen, ik ben zelf vrij makkelijk, en dichte kartonnen verpakkingen zou ik even een lapje over halen.
je was er natuurlijk wel heel snel bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok doe ik. En voor de zekerheid gooi ik alles op de eerste rek weg, waar dus ook het griesmeel lag. Bedankt voor je antwoord. Overigens wist ik niet eens dat muizen overal urine achterlaten.
Nee, die hoef je niet weg te gooien, gewoon een ouderwetse muizenval neerzetten en wat ook helpt is rattengif dat je bij elke dieren winkel wel kan kopen