kan veel thee drinken kwaad?

Ik drink verschillende soorten (kaneel, rooibos, cranberrie, minty moroc) van alles dus. Maar kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is veel? Veel is het tegenovergestelde van weinig.
Veel is een heleboel... ..kopjes, liters ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik drink ook veel thee(ook kaneel en rooibos en nog andere smaken)ongeveer 1 1/2 liter per dag,ik geloof niet dat dat kwaad kan hoor.
Of je nou water drinkt of thee maakt niet zoveel uit.

Het beste antwoord

Het kan niet echt heel veel kwaad voor je gezondheid, vaak is het zelfs goed om thee te drinken.

Het is alleen wel zo dat thee aanslag veroorzaakt op je tanden, dat is vrij lastig te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nee, dat betreft alleen zwarte thee. Van kruidenthee krijg je geen aanslag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kruidenthee niet, maar bijvoorbeeld rooibosthee geeft weer heel veel aanslag. Dat drinkt TS dus ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie of wat is TS nu weer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Topicstarter.
Amadea
11 jaar geleden
Ha, dat heb ik toevallig een tijd geleden geleerd: Topic Starter. Oftewel in goed Nederlands: de vraagsteller!

Andere antwoorden (4)

Zo te zien niet alleen theïne bevattende soorten thee maar ook van kruiden. Dus dat kan geen kwaad. Alleen veel met name groene of ook zwarte thee drinken kan misschien teveel theïne (wat hetzelfde is als caffeïne) betekenen.
Amadea
11 jaar geleden
Zolang je niet absurd veel liters per dag drinkt, of heel veel thee van een bepaalde soort met bepaalde kruiden, of overgevoelig bent voor bepaalde kruiden, kan het helemaal geen kwaad.
Zie eerdere teveel thee vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thee drinken is net zo goed als water en heeft juist veel meer voordelen, namelijk anti oxidanten en fluoride dat goed is voor je gebit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op zich kan veel thee drinken geen kwaad als je tegen theïne kunt (dat is hetzelfde als cafeine maar zit in veel mindere mate in thee, dan in koffie- zie in bron 1), maar als je veel thee met vruchtensmaken drinkt moet je oppassen voor tanderosie door de zuren die in deze thee zitten.
Zie verder op bijgaande website in bron 2.