waarom zijn er zoo veel verschillende koekjes in de winkels?

koekjes zijn een luxe,
maar hoe luxe moet het nou? en zijn zooveel verschillende soorten,
zelf ben ik een soort koekjes verslinder. ik lust ze allemaal!
maar je hebt dus mensen die vinden het niet goed genoeg. het moet zoeter, of meer nootjes, de ander wil hartig, maar als iedereen ze anders wil kan je toch beter zelf bakken, of iets toevoegen? hoeven de fabrieken niet zoveel verschillende te maken, worden ze ook nog goedkoper! :D
en heb je in de winkel geen 2schappen nodig om ze allemaal te kunnen tonen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Zoveel mensen zoveel wensen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

je beantwoord eigenlijk je eigen vraag al in je uitleg:
"je hebt dus mensen die vinden het niet goed genoeg. het moet zoeter, of meer nootjes, de ander wil hartig", zeg je. En dat is het hem juist. Iedereen wil wat anders dus vandaar dat de fabrikanten daarop inspelen, door voor iedereen ook wat anders te maken. Zo is er voor ieder wat wil, smaken verschillen nu eenmaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De producenten van de koekjes willen graag veel koekjes verkopen, dus ze proberen voor iedereen wat te maken en hopen des te meer keus, des te meer verkoop. Dit wordt wel vantevoren getest en iets wat slecht loopt gaat er weer uit.
En als producent hoop je altijd op die ene klassieker die voor eeuwig in de schappen zal liggen en steeds opnieuw gekocht zal worden.
Daar zijn er al aardig wat van, oude klassiekers zoals bijv. bastogne-koeken of stroopwafels enz. Anderzijds zijn er veel nieuwe klassiekers bijgekomen en hele oude weer afgevallen, vroeger waren wij gek op mariakaakjes, die zijn nu toch minder populair of er zijn nieuwe varianten op gemaakt. We worden ook verwender in onze smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je zelf al zegt: de één houd van dit de ander van dat. Nu er zoveel soorten zyn is er in ieder geval voor ieder wat wils.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel smaken zoveel koekjes!

Toegevoegd na 1 minuut:
En je wilt ook niet altijd de zelfde koekjes toch?
Ik niet tenminste, probeer ze het liefst allemaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen voor elke smaak een koekje, maar mensen willen ook steeds iets nieuws proberen. De meeste mensen vinden het makkelijker om ze te kopen in plaats van zelf te bakken. Bovendien moet je zelf maar net op de ideeën kopen die de industrie bedenkt. Uiteindelijk zijn er natuurlijk vooral zoveel verschillende koekjes om er zoveel mogelijk te kunnen verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al die koekjes fabrieken willen altijd maar weer opnieuw nieuwe koekjes maken die, hopen ze, beter verkocht worden dan die van de concurent, zo komen er steeds meer koekjessoorten bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet alleen zo met koekjes, maar met zoveel zaken. Neem nou tandpasta. Ik kreeg ooit in het oostblok een grote ruzie met een vriend omdat hij zich kwaad maakte dat daar maar 3 soorten te koop waren, terwijl dat gebrek aan keuze mij juist als weldadig overkwam. Hij zwoer toen dat hij naar het westen zou gaan voor meer keuze en is bij de val van de muur onmiddellijk naar Amerika vertrokken. Voor mij hoeven al die verschillende soorten koekjes, tandpasta, wasmiddelen, toiletpapier en noem maar op niet, maar er zijn dus mensen die daar gelukkiger van worden.
14 jaar geleden
Omdat we veel te verwend zijn hier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist daarom...!
je geeft de rede zelf al...
omdat er zoveel mensen zijn met elk
een eigen smaak/voorkeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er geld mee te verdienen valt.
rose
14 jaar geleden
omdat er zoveel mensen met verschillende voorkeuren zijn, ik hou niet van nootjes dus ik zal geen koekjes met nootjes kopen behalve voor de visite,en zo gaat het eigenlijk toch met alles wat je koopt?hoe meer soorten hoe moeilijker het wordt om te kiezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt alsof je een beetje keuze-moe bent. Als je je telkens wanneer je in de supermarkt bent, ergert aan al die keuze, kan ik je van harte aanraden om een 'simpelere' supermarkt te bezoeken, b.v. de Aldi, waar ze van de meeste dingen maar één soort hebben (maar wel 15 verschillende soorten koekjes, helaas...) Een kleinere super wil ook nog wel eens helpen. Plak een 'nee-nee' sticker op de deur, dan weet je ook niet meer wat je allemaal mist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha. :p dat laatste,,