Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb uit een glas sap gedronken dat al 3 dagen naast me bed staat, schadelijk?

ik ben altijd een nachtdrinker, en zet snachts voor het slapen gaan een glas drinken naast me bed. nou komt het wel eens voor dat er meerderen staan, opzich geen probleem. maar vanochtend pakte ik dus het verkeerde glas. Er zat appelsientje multi fruit in. Dit glas stond al 3 dagen op buiten de koelkast. het smaakte verder nog wel prima. maar ik maak me er wel een beetje zorgen over. heb geen zin om ziek te worden aangezien ik nog een drukke week heb.
Weten jullie wat de gevolgen kunnen zijn en oplossing om de gevolgen te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Kun je niet beter water nemen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zodra je opstaat je glas meenemen en naar de keuken brengen.
Dan pak je voortaan denk ik niet meer het verkeerde glas.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Het is natuurlijk niet aan te raden, maar als er geen schimmel op zat, zal je er niet zo snel ziek van worden. Het zou kunnen dat het sap een beetje is gaan gisten, maar dat is niet schadelijk.

Buiten dat is het wel slecht voor je tanden om 's nachts suikerhoudende dranken te drinken. Je kunt beter water nemen!
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik haat het om altijd met een droge mond wakker te worden s ochtends vandaar.
bamibal
11 jaar geleden
Water is ook nat ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en smaakloos vies.
Ritsuka
11 jaar geleden
Water is niet vies, heerlijk verfrissend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
smaakloos en vies? Tegelijkertijd?
Verwacht weinig problemen wanneer je gezond bent. In het ergste geval een lichte diarree dat maakt je gelijk scherp, om de volgende keer je glazen weg te zetten c.q op te ruimen. Zo zwak zitten we niet in elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziek worden van iets verkeerds te hebben gegeten komt altijd na ongeveer 6 tot 10 uur later. (meestal 8).
Oftewel: je zal het heel snel weten :-).
Het gaat er voornamelijk om of er geen schimmel in/op zat. Indien er alcohol in zat, tja, dan sliep je vast beter. Verder zullen je smaak pupillen of je neus je wel hebben gewaarschuwd als het echt de spuigaten uit zou lopen qua bedorvenheid.
Hangt beetje af van hoe lang geleden het drinken was (of het al in darmen zit, of nog in de maag), maar een glas cola drinken helpt indien het nog in de maag zit. (of Vodca, maar het is nog zo vroeg).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh lekker een glaasje vodka gaan er nu wel in! en ik heb al een halve liter cola gedronken voor de zekerheid!
Als je er ziek van zou worden, zou je dat nu al gemerkt hebben. Je maag zou dan van streek zijn en je zou diarree hebben. Ga er maar van uit dat je niks opgelopen hebt.
Evenzogoed zou het de volgende keer wel mis kunnen gaan als het sap bedorven is. Als je dat risico niet wil lopen, zul je beter op moeten ruimen of geen sapjes meer moeten drinken 's nachts. Met een glaasje water kan weinig mis gaan, het wordt hooguit wat muf na een paar dagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naja ik heb het een uur geleden gedronken denk ik. en het was gewoon dom van me staan veelste veel glazen en ik pak net die die er al het lang staat (3 dagen dus)
Er zal misschien wat vuil in gekomen zijn (stof..) maar hier zal je niet ziek van worden. Aan je uitleg te zien zat er niet echt schimmel of zo op en proefde het niet overdreven zuur. Dan zal het nog niet echt slecht zijn. Misschien een beetje buiklast maar als je je nu nog niet ziek voelt zal dat ook wel niet meer komen. Moest je nu echt al zwak zijn, dat je al verkouden bent bijvoorbeeld zal het niet helpen je beter te maken uiteraard maar je zal in normale omstandigheden er weinig van merken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
drink gewoon goed voordat je gaat slapen of leg iets naast je ben dat niet gekoelt moet staan ofzo? ;}
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding