Kan je ketchup geopend buiten de koelkast bewaren ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K
Cryofiel
11 jaar geleden
Ja hoor, dat kan best. Na een tijdje verschijnen er interessante zwarte vlekken op de ketchup. Een enkele keer zijn de vlekken donkergroen. Die onvoorspelbaarheid maakt het altijd weer boeiend...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je weet nooit of het gaat lopen of praten!
Cryofiel
11 jaar geleden
Een lopend buffet is heel gewoontjes. Een pratend buffet daarentegen is een bezienswaardigheid!

Het beste antwoord

Met de zomerdag zou ik de ketchup in de koelkast bewaren .
En als het weer kouder wordt dan kan je de ketchup wel in een kastje bewaren .
En ik heb net gekeken op een fles en daar staat op :
Bij voorkeur gekoeld bewaren .
Dus je mag de ketchup wel buiten de koelkast bewaren .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor doe ik altijd. Gewoon in een kast in de bijkeuken, staat het soms maanden en bederft echt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik zou hetzelfde hebben kunnen antwoorden..
Op de verpakking staat aangegeven dat je na het openen de ketchup koel moet bewaren. Dus beter wel in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat kan ,mijn fles staat ook altijd in mijn keukenkastje en gaat echt niet in een maand op ,en heb er ook nooit problemen mee gehad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ketchup uit fles is zo erg bewerkt en er zit azijn in wat volgens mij bacteriën doodt. Verder heb ik nog nooit gehoord van vergiftiging door ketchup wat buiten de koelkast werd bewaard. Maar omdat tomaat net zoals eieren een natuurproduct is. is het 't beste om het toch (als het mogelijk is) in de koelkast te bewaren. Denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de snackbar zit het ook in tanks buiten de koelkast ;)