Waar bewaar ik sponge cake met fondant rond? In de koelkast? Of gewoon op kamertemperatuur?

Toegevoegd na 19 uur:
Ik bedoel met suikerglazuur en er zit ook crème au beurre in.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

In een glazen schaal met deksel of in een trommel. In de koelkast wordt hij snel oud. Kamertemperatuur dus!

Toegevoegd na 19 uur:
De crème au beurre maakt het lastig, want die moet je koel bewaren, zeker met het huidige weer. Twee mogelijkheden: invriezen ( maar daar bak je geen lekkere taart voor), of opeten. En een nachtje in de koelkast moet dan maar, hoewel de glazuur dan wat nattig kan worden en de cake ietsje droger. Het blijft behelpen.
Mocht je nog eens zo'n cake maken, trempeer hem dan voor het glazuren: sprenkel wat alcohol, bijvoorbeeld een likeur,rum of whiskey over de nog niet geglazuurde cake. Ook helpt het om de cake eerst in te smeren met abrikozenjam. Daarna voorzichtig glazuren. Beetje lastig, naar heerlijk!