Is het erg ongezond om elke dag Honey Loops (die ringetjes met honing) met vanille vla erbij te eten als ontbijt?

Word je er dik van ofzo? Is het slecht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K
Amadea
11 jaar geleden
Wat verschrikkelijk zoet. Als je zo de dag begint hoe eindig je dan? Glas thee met vijf klontjes suiker?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wordt niet van 1 product dik, je wordt alleen dik als je meer kcal eet/drinkt per dag dan dat je ze gebruikt.
Ritsuka
11 jaar geleden
Inderdaad Pelle

Het beste antwoord

Of je dik word hangt af van wat je verder op een dag eet.
Het is in elk geval geen verantwoord ontbijt. Het enige wat je binnen krijgt is een flinke dosis suiker. Verder eigenlijk niks, klein beetje vezels misschien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Neem dan liever gewoon volkorenboterhammen, of een ongezoete ontbijtgranen (kijk op verpakking, het moet meer vezels dan suiker hebben).
Of havermoutpap.
Neem de ontbijtgranen met magere yoghurt (zonder smaakje). Breng het op smaak met bijvoorbeeld nootjes en/of vers fruit.
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kijk eens nar de calorieen en vet gehalte van Honey Loops en Vanille vla.
Ja. Daar wordt je dik van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je maar meer verbruikt aan kcal dan dat je ze eet word je nergens dik van. Ooit gezien wat een marathonloper allemaal eet op een dag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik schat zo in dat melllaniex geen marathonloper is.
(Ander was deze vraag niet gesteld.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar gaat het niet om, ik eet behoorlijk veel voor een vrouw van 40 maar als postbode werk ik het allemaal ook weer weg, daar hoef je geen marathonloper voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
overigens denk ik dat heel veel mensen meer kcal eten bij het ontbijt dan dit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rustig Pelle. Ik snap hem. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet dan meteen een smiley bij je reactie ;)
mwa. als ik jou was zou ik het niet 7 maar bijv. 3 dagen per week te doen en dan met melk

Toegevoegd na 1 minuut:
tip : eet gevarieerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Honey Loops zijn niet één van de gezondste cornflakes. Ze bevatten veel suiker, weinig eiwit en vezels. Je kan beter voor All-bran kiezen of de ringetjes het merk Delhaize. Daar zitten veel vezels en eiwitten in. En dan de vanille vla is ook niet zo gezond in de ochtend. 'S ochtends heb je de belangrijkste voedingsstoffen nodig, kies dus beter voor melk of yoghurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt beter gewoon brood eten, dat is toch het beste, misschien niet zo lekker als Hony Loops maar veel gezonder. Je kan het wel op een bepaalde dag eten, bijvoorbeeld zondagochtend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed ontbijt, zet de spijsvertering voor die dag aan de gang.
Maar wat jij eet is niet veel meer dan ongezonde maagvulling.
Zeker als je dat iedere dag eet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De komma in je eerste zin maakt het een beetje verwarrend. De eerste zin wekt nu de indruk dat je vindt dat het ontbijt van de vraagsteller goed is en de spijsvertering aan de gang zet; en ik neem aan dat je bedoelt dat een goed ontbijt de spijsvertering aan de gang zet, en niet háár ontbijt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een mierenneukerij Fynnya, en dat nog wel tegen een een van onze meest gewaardeerde GVers! Plus voor je antwoord eddijst, helemaal juist.
Vanillevla als ontbijt, en dan nog eens een hand gesuikerde rotzooi erin. Bweh.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja alleen de honing is goed, maar daar gokken ze ook op. want dan denkt de consument al snel, dat de rest ook wel goed is, dus wordt het verkocht.
komma's op de juiste plaats? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag ook wel gewoon aardig doen hoor skusme :(
Ik doe toch niet onaardig tegen Ed? Ik zit toch niet het antwoord af te kraken ofzo? Ik zei alleen dat die eerste zin op meerdere manieren te interpreteren is, en ik er even door in de war raakte.
En wat heeft het ermee te maken dat Eddijst een gewaardeerde GV'er is? Hij is namelijk ook voor míj een gewaardeerde GV'er, en dát is juist waarom die eerste zin me zo opviel.
Ik had in eerste instantie namelijk écht de indruk dat in het begin van dit antwoord stond dat het een goed ontbijt is, en dat verbaasde me omdat het een antwoord is van Ed, van wie ik gewend ben dat de antwoorden goed of uitstekend zijn. Waarom is het nodig om zo'n onaardige reactie op mijn reactie te geven, en mij daardoor zo'n kutgevoel te bezorgen? Jullie zouden ook gewoon kunnen reageren met 'goh inderdaad, die eerste zin kan je ook op de verkeerde manier interpreteren met die komma daar' of 'nee sorry, ik snap niet waarom je vindt dat die komma het verwarrend maakt', maar jullie vinden het blijkbaar leuker om even samen gezellig de spot te drijven met mij? (misschien interpreteer ik het verkeerd, maar het komt nogal respectloos over).
Ik heb denk ik last van hormonen ofzo die mijn emoties overdrijven, en misschien interpreteer ik jullie reacties wel anders dan jullie ze bedoelen, maar om eerlijk te zijn zit ik nu echt te huilen achter mijn laptop vanwege die onaardigheid tegen mij terwijl ik míjn berichtje helemaal niet negatief bedoeld had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fynnya, het gaat om slechts een kommaatje, het is prachtig weer en zowel jij als skusme, zijn zeer gewaardeerde GVers.
Ik heb er al een grapje over gemaakt en zou ik zo weer doen als het zou helpen.
Dat grapje was niet bedoelt om je extra terug te pakken, maar om het luchtig te houden, het spijt me als dat anders overgekomen is.
Met zo'n ontbijt krijg je vooral veel suiker binnen. Calorieën zijn op zich niet erg, want je staat aan het begin van een actieve dag waarin je dit allemaal kunt verbranden, maar op deze manier begin je de dag met suiker - loze energie waar je juist moe van wordt. Merk je niet dat je moe en lusteloos bent?

Als je dit echt vreselijk lekker vindt dan kun je jezelf er natuurlijk af en toe mee verwennen, maar het is zeker belangrijk om de dag te beginnen met een gezonde maaltijd: met yoghurt, met brood/crackers met hartig beleg, met een eitje, enz. Dat geeft je de energie die je nodig hebt om de dag mee door te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Vanille Vla vervangen door Yoghurt of Kwark. Dan heb je al aardig wat meer een verantwoord ontbijt. Ik eet als zeer intensieve sporter, 1x in de week het als ontbijt en 1x in de week als lunch. Als je een broodje ‘s ochtends met hagelslag of chocopasta neemt, daarin zitten véél meer (onverantwoorde) suikers. Honing is gezond en bevat inderdaad veel suikers, maar doordat deze wél verantwoord zijn wordt het sneller afgebroken. Ik raad wel aan in beweging te blijven uiteraard!