op welke leeftijd kun je je kind het beste frisdrank laten drinken?

ik bedoel cola en sinas en zo

Weet jij het antwoord?

/2500

Op de dag vóór zijn 18e verjaardag. Het beste is dus helemaal geen frisdrank laten drinken.

Nooit. Een kind laat je geen frisdrank drinken. Je geeft het vruchtensap of aangemaakte siroop. Het kind leert vanzelf wel ergens frisdrank kennen, daar hoef jij niets voor te doen. En dan nog hoef je het niet te gaan kopen. Je zou de siroop in plaats van met kraanwater dan met bubbeltjeswater kunnen gaan aanmaken. Ook half vruchtensap en half bubbeltjeswater smaakt heel goed, en is beter dan kant en klare frisdrank!

Als jij je kind een glas cola wilt geven kan dat best. Maar voor alles geld met mate! Al die gezondheidsfreaks tegenwoordig. Alsof ze zelf allemaal gezond leven. Ik kreeg vroeger alleen in het weekend Cola (sinas, seven-up en cassis heb ik nooit lekker gevonden) 1 glaasje, 's avonds als we Bassie en Adriaan keken met een klein kommetje chips. (mijn vader dronk dan de rest van de fles leeg, en dat vond ik zo oneerlijk hehe) Ik was toen 6 of 7 misschien wel 8. Verder door de weeks, kreeg ik aanmaak limo van de Aldi(heel gezond natuurlijk, zit natuurlijk ook helemaal geen suiker in hahahaha) karnemelk of water. Dus wat ik al zei, het kan best, maar gewoon met mate. Ga geen rotzooi kopen, als kindercola en light, want die troep is veel slechter dan gewone frisdrank.

Frisdrank is iets wat je niet nodig hebt maar om het je kind helemaal te onthouden is nu ook weer niet nodig. Persoonlijk vind ik het heel normaal dat een kind vanaf een jaar of 8-10 een glaasje frisdrank mag drinken. Als je dat je kind onthoudt wordt het vaak een verboden vrucht een veel te aantrekkelijk en dat is het niet waard. Het is geen alcohol wat de hersenen beschadigd. Wel is het zo dat een kind wat veel kcalrijke frisdranken drinkt later meer kans heeft op overgewicht alleen al door gewoonte dus een glaasje per dag bij een kind wat niet te dik is is wel een max. Je kunt ook light frisdrank kiezen, ook niet meer dan een glas per dag vanwege de hoeveelheid zoetstof, dan blijf je nog ver onder de maximale grens. Verder is het zuur in de frisdrank slecht voor de tanden, dus drink het glas samen met een tussendoortje op en niet steeds maar 1 slokje en daarna nog regelmatig een klein snoepje. Voor je tanden is het goed om 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag te nemen en het ook in 1x op te eten. Het koolzuur zelf heeft bijna geen invloed op de tanden.

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie...

beter van niet! want het is natuurlijk bocht :) je kunt nooit voorkomen dat je kind buiten de deur frisdrank zal drinken, maar je kunt wel zelf het zoveel mogelijk beperken. in mijn jeugd werd alleen cola of sinas op zaterdag gedronken. het gevolg: het was heel erg interessant, zoals alles wat niet mag of bijna niet mag... zodra een kind er naar vraagt, is het dus interessant - want nieuw - geworden, op dat moment kun je je kind een glaasje of twee laten drinken, maar maak het niet interessanter door het te verbieden, ik weet het, het werkt niet!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100