Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik een citroen nooit als zuur ervaar?

Ik kan makkelijk een hele citroen opeten en ik vind het gewoon niet zuur.
Gisteren zat ik nog met vrienden, ik had thuis citroenen over en mijn moeder vroeg of ik ze nog wou.
Mn vrienden konden ze niet eten omdat ze m te zuur vonden maar ik kon ze makkelijk opeten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Geen idee, ik kan dat ook, vind het nog lekker ook. Net als zure matten, die vind ik ook niet zuur.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het zou heel goed kunnen zijn dat je vanaf jonge leeftijd al veel zure dingen hebt gegeten en dat daarom je smaak papillen aan de zure kant lichtelijk zijn aangetast en dat je de smaak zuur dus minder proeft.
Veel Surinaamse mensen hebben dit met hete dingen, hun smaakpapillen zijn vaak aangetast en kunnen daardoor beter tegen hete dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat degene boven me zecht klopt helemaal. Maar het word ook steeds erger want als je bij pepers het als normaal ervaart moet je hetere pepers nemen en dan ga je dat ook minder proeven etcetera maar naar een tijdje zal je het ongeveer niet proeven (btw ik vind citroenen ook lekkah)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding