Hoe hou ik gerechten (voorgerecht, hoofdgerecht) voor bijvoorbeeld 10 personen heet?

Je kent het wel: een etentje met vrienden, een voorgerecht, hoofdgerecht en natuurlijk een dessert.
Je werkt vooruit, want je wilt ook je gasten vermaken.
Nu heb ik het idee om alles te presenteren als in een restaurant:
voorgerecht uit serveren op bordjes, hoe hou ik dat heet nog voor we aan tafel gaan?
en dan het hoofdgerecht, alles vanaf het gasfornuis in pannen op tafel is ook niet je van het.

Hoe kan ik alles in goede banen leiden terwijl het eten goed op temperatuur is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (6)

Je kunt je eten goed op temperatuur houden met een Magna warmhoudplaat.

Met 3 minuten in de magnetron is de Magma® warmhoudplaat klaar voor het gebruik. Houdt de warmte een uur vast. Met isolerende rand.

Makkelijk te gebruiken!
Warm de Magna® op in de magnetron gedurende 3 minuten.
Uw Magna® is klaar voor gebruik.

Krachtig
De kern van de réchaud is gemaakt uit kiezelaarde en houdt uw gerechten warm voor meer dan 1 uur.

Veilig en zuinig
Omlijsting en geïsoleerde basis voor behandeling zonder handschoenen en in alle veiligheid. Werkt zonder vlam, of elektriciteit. De veiligste en zuinigste réchaud.

Praktisch
Magna® kan voor talloze doeleinden worden gebruikt:

Gerechten: een gerecht warm houden terwijl u een ander gerecht voorbereidt.
Schotels warm houden op tafel, voor een twede service die net zo warm is als de eerste.
Croissant en geroosterd brood warm houden.
Koffie- en theepotten warm houden.
Magna® kan gemakkelijk worden verplaatst omdat het geen draad of brander heeft en kan zowel binnen als buiten worden gebruikt en het is makkelijk te reinigen.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.kookgoed.nl/recepten/Nieuwsbrief11.htm

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.retail-argus.be/LeverancierDetail.aspx?lev=14926960&part=T09356I0400sELO

Toegevoegd na 10 minuten:
Magna moet zijn Magma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook ervoor kiezen om een koud voorgerecht te serveren. Dat scheelt je weer in pannen en warmhouden. Daarnaast kan je het van te voren bereiden, wat in de stress scheelt. Het nagerecht kan je ook al deels vooraf maken. Bak bijvoorbeeld een lekkere taart of brownies en doe er als laatst nog een lekker bolletje ijs bij. De gasten zullen toch nog moeten uitbuiken na het hoofgerecht, waardoor ze het niet erg vinden even te wachten als jij ijs opschept.
Doe daarom zoveel mogelijk van tevoren, dat zorgt ervoor dat je zeker weet dat iets niet meer kan mislukken op het laatste moment en het scheelt een hoop stress. En tussen je voorgerecht en het hoofgerecht in kan je kiezen om je pannen op een laag pitje te houden, of gewoon 5 minuten nemen om in de keuken te staan om alles goed te verhitten.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koude en warme gerechten afwisselen is prima optie. Bij warme gerechten ook zorgen voor warme borden! Even in de oven of op een pan met kokend water zetten. Hoofdgerecht serveer je liever niet uit de pan of je moet ieder bord in de keuken al op maken wat veel werk kan zijn. Ik vind mooie (warme) schalen op tafel ook netjes en iedereen kan pakken wat hij wil. Soep en saus kun je ook warm houden in thermosfles , Ook kun je voor 40 euro bij kijkshop een electrische kook plaatje kopen als je eigen fornuis te kort schiet qua ruimte. Schalen groenten aardappels zijn ook goed in de oven warm te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hier een grote disher voor van aluminium.
Hier worden de bakken gevuld met het eten en door het heet water op temperatuur gehouden.
Onder de disher kun je met brandgelei het water op temperatuur houden.
De deksel kun je dicht klappen zodat alles heet blijft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oude gerechen kun je in en gekoede bak bewaren en na dehand opdienen.

Toegevoegd na 1 minuut:
oude moet koude zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
ander woord voor disher is warmhoud chafing worden ook in restaurants gebruikt.
bij b.v. brunches.
Bij iedere groothandel of speciale keukengerei winkels te koop.
11 jaar geleden
als dit je eerste diner is voor 10 personen, dan zou ik eerst met een vriend/vriendin, die veel ervaring heeft in koken en specifieker diners koken voor 10 of meer personen, overleggen over het menu.
wil je 3 gangen, dan hoef je in feite niet moeilijk te doen en alleen het hoofdgerecht, wat al lastig genoeg is ..., warm houden.
het voorgerecht kan je koud kiezen (meloen met ham / garnalencocktail - simpele en smakelijke gerechten), daarna het hoofdgerecht (rund/varken/lam/vis/kip/kalkoen bijvoorbeeld) kiezen.
als je daarna de groente kiest (2 warme groenten en 1 schaal sla en een schaal aardappelen - kies nieuwe die zijn veel smakelijker)
ben je bijna klaar, alleen het toetje nog.
ook dit kan makkelijk, zo makkelijk als je maar wilt (ijs met vers fruit en slagroom, pudding - bijvoorbeeld) kiezen.

als je dit allemaal met je ervaren vriend/vriendin bespreekt van te voren op tijd, dan kan je plannen maken.
ook moet je zeker weten dat niemand een allergie heeft voor iets (zoals noten op het ijs nagerecht).
je moet zeker weten dat je alles in huis hebt op tijd en op tijd zult kunnen beginnen en weten hoe lang alles duurt.

antwoord
>>>als je voor- en hoofdgerecht voor de 10 gasten heet wilt houden, zou je in het bezit moeten zijn van warmhoud- plaatjes oftewel rechauds. hierop kun je, omdat er kleine kaarsjes in zitten of omdat ze electrisch verwarmd zijn, de schalen met voedsel warm houden.

advies
voor 10 personen adviseer ik alleen het hoofdgerecht warm te serveren. voor- en nagerecht kunnen zonder probleem een koud gerecht zijn.

succes en eet smakelijk !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in een circulatie oven kun je gerechten op 55 graden goed warm houden, zelfs biefstuk, deze zal dan niet doorgaren, veel geluk