Waarom moet je een kartonnen verpakking stuk knippen?

Ik zit lekker aan de sake. Rijstwijn dus. Die zit in een kartonnen verpakking, net een pakje melk. Maar op de zijkant staat dat ik er in moet gaan knippen. Ik snap de tekst niet, waarom zou je dat moeten doen? Lekker knutselen als je teut bent?

Picture for question
escape
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn instructies om de verpakking zo klein mogelijk te maken, en dat is weer goed voor van alles en nog wat.
niko
11 jaar geleden
t zijn toch altijd weer die analfabeten die aan de drank zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vraag ik me af Bliets, maar het is mogelijk. Zeg, Escape, staat er niet nog een plaatje met een eindresultaat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dan is ie al uitgeteld!
escape
11 jaar geleden
Hik!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt dan weer helemaal af, van de grootte van je ruitje!
En....niet te vergeten, aan je behoefte aan alcohol.

Het beste antwoord

het gaat over de inhoud van het pak nadat je hem hebt weggegooid
op het plaatje staat de uitleg om het pak zo klein en plat mogelijk te maken.

als iedereen dit zou doen voor het weg te gooien bespaard dat veel energie:
-er passen meer dozen in de vuilnisbak (recyclebak)
-dan zijn er minder vrachtwagens nodig om het te vervoeren

er zit dus geen direct voordeel bij voor de consument, het is goedkoper voor de afvalverwerker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij een logische verklaring.
Het kan voor de consument ook wel voordeel hebben trouwens, als je zelf je vuilniszakken naar de afvalplaats moet brengen, zoals op sommige plekken moet; want het is fijner om minder zakken/kleinere zakken weg te moeten brengen dan veel/grote.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat gewoon voor milieubesparing is. Hoe kleiner je iets in de zal doet hoe meer erin gaat, hoe minder zakken er nodig zijn.

Of gewoon een leuk tijdverdrijf.