kun je de bevroren garnalen van Lidl zonder te verhitten eten in bijv een garnalencocktail?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
41.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt hoop ik de voorgekookte?

Het beste antwoord

Roze garnalen (dus zonder schil, meestal zit alleen het staartje er nog aan) zijn ALTIJD gekookt.
Garnalen zijn namelijk, als ze leven of als ze rauw (dood) zijn, grijzig.

In hele extreme gevallen (zoals: je zit op de zuidpool vast, waar je geen vuur kunt maken o.i.d.) kun je vis rauw eten.
Maar omdat zich in schaaldiervlees heel erg snel bacteriën vormen als ze dood zijn, kun je ze beter niet rauw eten.
Maar gezien er geen garnalen leven op of rond de zuidpool is dit natuurlijk wel heel ver gezocht.

Mijn punt is dus: eet geen rauwe garnalen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou op de verpakking moeten staan. Als er al voorbereiding is geweest (koken etc) dan kan dat.

Als ze rauw zijn ingevroren niet. Dus kijk even op de verpakking, als je ze echt nog moet koken/bakken etc dan zou dat erop moeten staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle
Wat heb je misdaan? Waarom die 2 minnetjes?
Ongelofelijk...
Van mij een + ter compensatie, en ook omdat je antwoord gewoon prima is. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL Gabi, tja je hebt minnaars of niet he?
Ja dat kan, theoretisch. Maar als er ook maar iets mis mee is dan wordt je echt goed ziek.
Beste is vers bedoeld voor sushi en dit moet je bij respectabele vishandel halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Een flink grote vishandel? Of bedoel je een gerenommeerde vishandel, in plaats van een respectabele?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer sherp Amadea! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Potverdorie, nu ga ik zelf gekke dingen schrijven!!
"Scherp"