Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang is rundvlees dat tot vandaag houdbaar is , nog houdbaar nu ik het gekookt heb?

Ik heb gisteren paar runderlappen gehaald met 35% korting sticker omdat ze nog maar tot vandaag houdbaar waren, nu heb ik er vandaag rendang van gemaakt maar ben niet van plan het vandaag al te eten omdat rendang juist lekkerder wordt als het dagje staat.
Mijn vraag is dus kun je veilig vlees eten dat over datum is mits het voldoende verhit is geweest?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
die 35% sticker is bedoeld voor mensen die zich geen zorgen maken over THT data

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

als je het morgen gaat eten, dan kan dat nog prima. komt omdat je het vandaag al gekookt hebt. ongekookt zou ik vlees niet langer dan de houdbaarheidsdatum bewaren.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dacht ik dus ook, maar wist het niet zeker.
je moet toch voorzichtig zijn met vlees , ga er dus morgen gewoon van genieten :)
rundvlees is sterker dan varkensvlees en gekookt/gebraden mits gekoeld goed houdbaar zeker 2 a3 dagen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mist in de koelkast bewaard nog tot 3 dagen na bereiding. Bij direct invriezen na bereiding nog een maand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt gebraden vlees 3-4 dagen veilig bewaren. Vooral omdat rendeng goed gekruid is, is dit geen probleem.
Bewaar het wél in de koelkast op de koudste plek en dit is achterin op de groentela. Zorg ook dat de koelkast niet boven de 7 graden C. staat.
In de diepvries is een periode van 3 maanden aanbevolen.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding