Hoelang is rundvlees dat tot vandaag houdbaar is , nog houdbaar nu ik het gekookt heb?

Ik heb gisteren paar runderlappen gehaald met 35% korting sticker omdat ze nog maar tot vandaag houdbaar waren, nu heb ik er vandaag rendang van gemaakt maar ben niet van plan het vandaag al te eten omdat rendang juist lekkerder wordt als het dagje staat.
Mijn vraag is dus kun je veilig vlees eten dat over datum is mits het voldoende verhit is geweest?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
die 35% sticker is bedoeld voor mensen die zich geen zorgen maken over THT data

Antwoorden (4)

als je het morgen gaat eten, dan kan dat nog prima. komt omdat je het vandaag al gekookt hebt. ongekookt zou ik vlees niet langer dan de houdbaarheidsdatum bewaren.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dacht ik dus ook, maar wist het niet zeker.
je moet toch voorzichtig zijn met vlees , ga er dus morgen gewoon van genieten :)
rundvlees is sterker dan varkensvlees en gekookt/gebraden mits gekoeld goed houdbaar zeker 2 a3 dagen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mist in de koelkast bewaard nog tot 3 dagen na bereiding. Bij direct invriezen na bereiding nog een maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt gebraden vlees 3-4 dagen veilig bewaren. Vooral omdat rendeng goed gekruid is, is dit geen probleem.
Bewaar het wél in de koelkast op de koudste plek en dit is achterin op de groentela. Zorg ook dat de koelkast niet boven de 7 graden C. staat.
In de diepvries is een periode van 3 maanden aanbevolen.
amc