Dat heeft te maken met het vermogen van de betreffende theeblaadjes om vocht te absorberen. Hoe minder ze dat doen, hoe groter de kans dat het zakje blijft drijven.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Logische verklaring.
Gooi maar eens een stukje toiletpapier in je wc,,of een stukje van je krant.
+1

Andere antwoorden (2)

Theezakjes worden verkocht als 1-kops zakjes of als 'pot'-zakjes.
De kleinste zijn het lichtst en zullen drijven.
De grote zullen eenmaal doorweekt tot op de bodem van de pot of beker zakken.
Een kwestie van gewicht dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij heeft het alles te maken met het materiaal waar het zakje van is gemaakt.
Sommige zakjes lijken beter de lucht eruit te laten als je ze in het water doet. De ervaring die ik heb is dat de drijvende varianten altijd een ballonachtig uiterlijk hebben en bij degenen die zakken plakt het zakje plat tegen de blaadjes aan. Dan is het dus de achterblijvende lucht die sommige zakjes drijfvermogen geeft.