Is drop slecht voor peuters/kleuters?

Mijn dochtertje van bijna 3 is gek op drop. Nu krijgen ze niet vaak snoep maar als ze er eentje mogen kiezen kiest zij een dropje. Nu lees ik op internet dat drop in de zwangerschap gevaarlijk is/kan zijn en dat suikervrije drop ook niet echt goed is. Nu vraag ik me af... Gewoon drop die in zon Haribo zakje zit. Kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Dat drop in de zwangerschap gevaar kan opleveren heeft te maken met de bloeddruk van de aanstaande moeder, en niet met een ongezond zijn van drop voor een kind. Zo lang het blijft bij af en toe een dropje is het helemaal niet slecht om daar lekker van te genieten.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Drop op zich is niet gevaarlijk. Er staan ook geen waarschuwingen op de verpakking en dat zou anders echt wel verplicht zijn. Het enige punt is de zout in de drop. Hoge bloeddruk en nierproblemen kunnen daar het gevolg van zijn. Maar met mate is er echt geen probleem mee. En in zakjes chips zit volgens mij ook veel zout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drop kan ook zoet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubossies : in zoete drop zit ook zout.
Drop met mate kan geen kwaad voor een kind maar ik vind drop voor een kind van 2 gevaarlijk ivm verslikking.

Ik weet niet hoe groot de drop is waar je het over hebt maar het kan zo snel in de keel schieten en vast blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is drop die in zo'n haribozakje zit ( zie beschrijving)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sorry, maar dat zegt mij helemaal niets over het formaat van het dropje.