Als je witte en zwarte chocolade smelt, krijg je dan bruine chocolade?

Toegevoegd na 7 minuten:
bruine chocolade zoals in melkchocolade

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwarte chocolade? Je bedoeld donkere = puur = gewoon bruin :)
Leonz
12 jaar geleden
Ja,, probeer het uit?

Het beste antwoord

Als je bedoelt: Witte chocolade met puur, dan niet. Melk chocolade is anders van samenstelling.
Als het je gaat om de kleur dan krijg je bruin met een andere smaak dan melkchocolade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja.
Chocolade is nooit zwart. Hoogstens heel donkerbruin.
Als je aan heel donkerbruine chocolade witte chocolade toevoegt wordt het lichterbruin.
Hetzelfde idee als wanneer je witte verf aan heel donkerbruine verf toevoegt. Dan wordt het ook lichtbruin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je probeerd te vraag dat als je Wit en Puur mengt of je dan 'gewone' chocolade krijgt.

Dit antwoord is nee, alle 3 (en alle andere) soorten chocolade worden op een andere manier bereid.

"Eerst worden de ingrediënten gemengd: cacaoboter, melkpoeder, cacaomassa, suiker en smaakstoffen zoals vanille. De hoeveelheid van de toegevoegde stoffen hangt af van de soort chocolade die men wil bereiden. Zo wordt voor witte chocolade geen cacaomassa gebruikt en voor donkere (zwarte, pure) chocolade geen melkpoeder."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt 3 'basis' soorten chocolade, waarvan één soort in feite geen chocolade is. ;-)

- Pure (=zwarte) chocolade bestaat uit cacaomassa waaraan suiker en meestal ook vanille toegevoegd wordt. Hoe minder suiker, hoe donkerder en bitterder, en dat zie je terug in het %.
- Melkchocolade is in feite zwarte chocolade (met doorgaans meer suiker dan pure) waaraan melkpoeder toegevoegd wordt.
- De zogenaamd 'witte chocolade' wordt verkregen door het vet uit de cacaomassa te halen. Dit kleurloze cacaoboter wordt dan gemengd met héél veel suiker en melkpoeder, en dan krijg je een product dat wij met z'n allen witte chocolade noemen, maar heel strikt genomen geen echte chocolade is, omdat het niet uit cacao bestaat, maar uit bestanddelen uit cacao.

Dus het antwoord is ja: als je zwarte en witte chocolade mengt, dan krijg je, inderdaad, een product dat ongeveer dezelfde samenstelling, en zeker dezelfde kleur (bruin) van melkchocolade heeft.

Let op bij het smelten dat je de witte chocolade niet te veel verhit (niet boven de 42°C!), want dan gaan de melkbestanddelen klonteren, het geheel schiften, en krijg je een buitengewoon vieze, taaie klodder drijvend in een plas vloeibare cacaovet.