Moet je soep uit de vriezer weer laten opkoken ?

Had lekkere erwtensoep in de vriezer, maar moet ik deze weer helemaal laten koken of is verwarmen goed genoeg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.5K

Het beste antwoord

Als hij eerst al gekookt is kan je je erwtensoep gewoon laten verwarmen in de pan. Let wel op: dit kan echt een hele tijd duren voordat je soepje weer te eten is.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je hoeft de soep alleen maar te verwarmen dat is genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erwtensoep uit de diepvries kun je het beste in gedeelten verwarmen in de magnetron. Dan heb je geen risico op aanbranden.
Heb je geen magnetron, laat de soep eerst ontdooien in de koelkast en verwarm het dan in niet te grote portie's onder voortdurend roeren .
Het kan natuurlijk nooit kwaad om de soep even door te koken,maar als je het direct nuttigt hoeft het niet persé.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is wel verstandig tenzij je hele sterke tanden hebt, grapje, maar het is wel het lekkerste als je het opnieuw kookt amders heb je koude soep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het eenmaal gekookt hebt, is het niet per se nodig, maar wel veel lekkerder ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
langzaam verwarmen... soep mag namelijk niet koken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst , laten ontdooien , het liefst in de koelkast en dan gewoon warmen in een pan en geregeld roeren( het is dikke soep en die wil graag aankoeken).Goed heet laten worden , zonder te laten koken , en dan , smakelijk eten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent een topkokkie :) Ik zou nog willen aanvullen dat dit geldt voor alle soepen die vanuit koude toestand opgewarmd worden. Het opnieuw aan de kook brengen vernietigd smaak en structuur en de kans op aanbrand is levensgroot.