Welke supermarkt is goedkoper: Lidl of Jumbo ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lidl goedkoper, maar heeft wel een véél kleinder assortiment dan Jumbo!

Antwoorden (7)

Lidl. Zeker weten. Over het algemeen gesproken dan, want Jumbo heeft ook producten voor stuntprijzen zoals eigen merk, maar met de merkprodukten zijn ze veel duurder dan de Lidl.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij Jumbo betaalt de klant ook voor de inrichting van de winkel. Net als bij AH. Bij lidl zitten veel producten gewoon in dozen, wat weer minder personeel kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het over Nederland hebt dan is de Lidl een stuk goedkoper dan de Jumbo. Als je over de grens naar België gaat is de Lidl te vergelijken met een Nederlandse AH.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jumbo geeft een laagsteprijsgarantie. Dus in theorie zou die de goedkoopste moeten zijn. Het probleem is alleen dat de producten die je bij de LIDL ziet liggen, niet bij de Jumbo liggen (en omgekeerd). Dus heb je weinig aan die prijsgarantie. In de praktijk is LIDL goedkoper. Echter... veel zaken uit de LIDL hebben merkbaar een slechtere smaak. Soms is het zelfs gewoon vies. (Zoals bepaalde bonbon's, als ze die nog steeds hebben.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lidl heeft ook veel spul dat én goedkoper, én lekkerder is. Het vlees bij de Lidl is over het algemeen van prima kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elke supermarkt zal wel iets liggen dat mmm niet lust ; de kwaliteit echter is gewoon uitstekend. Het prijsverschil zit hem ergens anders in. Jammer, want met die aantekening loop je nu zo te zien 3 minnen op voor een in beginsel juist antwoord. Je hebt niets aan die prijsgarantie, want ze verkopen alleen maar relatief dure spullen voor een paar cent minder, in plaats van een euro's goedkoper alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Duitse winkelketens hebben juist hogere eisen dan Nederlandse.
SnakeEye
12 jaar geleden
Je vergelijkt nu appels met peren: een Lidl is een B supermarkt en de Jumbo een A. Maar daarintegen scoort de Lidl helemaal niet slecht tegenover de Jumbo. Integendeel, uit onderzoek is gebleken dat vele artikelen beter zijn dan bij andere supermarkten. Bijvoorbeeld het wasmiddel, kijk maar hierover naar TrosRadar. En de groente en fruit scoort ook veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die laagsteprijsgarantie heeft de Hoogvliet ook, en de Albert Heijn - het ligt er maar net aan welke producten ze kiezen voor hun vergelijking. Dus die "garantie" zegt helemaal niets.
Op prijstechnischevlak is de Lidl goedkoper dan de Jumbo, Lidl verkoopt alleen maar een assortiment B merken en de Jumbo Heeft A merken en huismerken in het assortiment. Als je alleen maar merken koopt zoals heineken en croma dan kan je goed naar de jumbo gaan maar koop je altijd goedkopere merken dan is de Lidl weer goedkoper, die verkopen een goed (onbekend) produkt voor een lage prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het algemene prijsniveau bij Lidl is lager dan bij Jumbo maar Jumbo heeft geen vaste landelijke prijzen maar die kunnen varieren per vestigingsplaats.
De laagste prijsgarantie geldt dan ook per vestigingsplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je al gehoord hebt is dit een makkelijke : aan het eind bij de Kassa van de Lidl hoef je een hoop minder geld op de toonbank te leggen voor vergelijkbare spullen.

Zelf ben ik toevallig afgelopen week voor het eerst bij een Jumbo geweest en ben me werkelijk bijna een hartaanval geschrokken van de prijzen, Ik ben een nogal prijsbewuste Euro-shopper (budgetmerken), en DIE hebben ze niet bij de Jumbo. Ze zijn dus wel 1 of 3 of hooguit 5 cent goedkoper met een duur MERKproduct en eventueel een relatief duur eigen merk, maar het soms meer dan de helft goedkopere budget-merk, DAT verkopen ze niet. En dat scheelt aan het eind toch al snel meer dan een tientje op een halve kar boodschappen.

De kwaliteit van Lidl-producten is overigens uitstekend, en prima naar Nederlandse of zelfs Duitse standaard. Het enorme prijsverschil zit hem vooral in de winkelinrichting/presentatie, logistiek en personeel. (Datzelfde geldt voor de Aldi).
Veruit het ALLERGoedkoopst ben je echter uit bij de supermarkt die het allergrootste assortiment budgetmerken heeft, en dat is op dit moment absoluut met stip op 1 de Albert Heijn.

(Ik heb na die Jumbo-dag de maandag erna met mijn dochter expres precies dezelfde boodschappen bij de AH gehaald ; van stroopwafels tot smeerkaas, margarine tot appelmoes. Prijs Jumbo 26,90 , zelfde lijstje AH Euroshopper : 18,60. Dat is wel even een ander prijsverschil dan die 'tien procent goedkoper dan Albert Heijn' (voor merkspullen) waar de Jumbo mee adverteert. Uiteindelijk zijn ze gewoon 25 % duurder dan noodzakelijk, voor de slimme shopper dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen, wij hebben geen Jumbo maar ik hoorde laatst dat je bij de Jumbo wel zogenaamde 'E-producten' hebt? Dat zou dan de 'Euroshopper' producten moeten zijn of klopt die informatie niet? Verder vind ik het vlees bij de Lidl helemaal niet zo goedkoop, niet echt duidelijk goedkoper dan de Dirk waar ik altijd kom, ik schrik eigenlijk altijd van dat vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je wel.... Dit vermoeden heb ik altijd gehad. Ben ook een ah liefhebber. Ook vanwege. De budget producten. Volgens mij verdient de jumbo zijn geld met overprijsde eigenmerken te dure groente en vleeswaren. Waarvan de kwaliteit vaak ook te wensen overlaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle ; IK heb ze in elk geval niet gezien, en ik heb WEL gezocht ; die zoek ik namelijk altijd. Of ze hadden ze NET niet voor de dingen die ik nodig had. @Mobie : klopt. Het vlees was er ZO duur dat ik op elke pakje moest kijken of het scharrel / biologisch was. Echter, de verse worst bleek zo;n bevroren 'beregeur' te hebben, en de kipfilet moest eerst een half uur droogkoken. Tweederangs vlees dus. (Verreweg het allergrootste deel van de boodschappen doe ik trouwens bij de Edeka, die met Gut&Günstig ook een prima budgetmerk in huis hebben. Voor sommige dingen is Nederland iets goedkoper, maarja, benzine is ook niet gratis, en het compenseert dan wel weer met andere dingen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet ook goed vlees kopen bij de albert heijn of de slager , dat is vele malen beter dan bij de goedkoopste supermarkten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Albert Heijn ben ik niet met je eens ; de twee AH's waar ik regelmatig kom, heb ik echt moeite om met vlees te slagen, en regelmatig is het niet lekker. Gelukkig heb ik een uitstekende zelfslachtende slager met alleen streekproducten op loopafstand, en hebben we tot mijn grote vreugde sinds kort een echte goede goedkope halalslager in Enschede Zuid. (lamsvlees en biefstuk voor ZwarteMarkt-prijzen ; heerlijk !) De slager ; ja, daar hoort het tenslotte ook vandaan te kokmen, dus gelukkig zijn in elk geval de meeste slagers uitstekend. Maarja, je hebt niet altijd alle tijd die je wilt om naar diverse winkels te kunnen, helaas. Dus soms moet je wel, en dan kom je wel erg vaak met een onaangename verrassing thuis. Ik ga me maar eens aanleren om in Nederlandse supermarkten alleen nog maar vis te kopen ofzo....of vega eten op die dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk nog niet in alle jumbo's aanwezig maar wel in het standaard assortiment: het Jumbo huismerk, goedkoper dan de produkten van de merknamen: http://www.jumbosupermarkten.nl/Over-het-assortiment/Jumbo-eigen-merken/Jumbo-Huismerk/ en dan ook nog het Euromerk budgetlijn: http://www.jumbosupermarkten.nl/Over-het-assortiment/Jumbo-eigen-merken/Euromerk/
De huismerk producten van Lidl zijn inderdaad soms zelfs veel goedkoper, maar de schapen komen tegenwoordig vol te staan met A merken en hun eigen merk assortiment wordt kleiner en kleiner. Voorbeeld: kant en klare soep in een pak alleen maar tomatensoep, terwijl de rest vol staat met UNOX soepen. Verder zijn er totaal geen juszakjes te vinden. Was altijd heel goedkoop. Te weinig winst op te maken, waarschijnlijk.
een jaar geleden