is het per se nodig om in iedere theekop een apart theezakje te doen? of kan je ook gewoon een hele pot thee zetten met een zakje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Dat is helemaal een kwestie van smaak: sommige mensen houden van slappe thee en halen het zakje al binnen een minuut uit het kopje.
Als ze een hele pot zetten is dan ook een enkel zakje dat wat langer getrokken wordt genoeg.
Andere mensen verkiezen sterke thee en zullen meer zakjes in de pot hangen of een zakje lang in een kopje laten trekken.
Het hangt ook nog van de soort thee af, dus ook daar een kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, dat is zeker niet nodig.
Wij zetten meestal 2 à 3 kopjes van 1 zakje.

Voor een pot kun je echter wel beter een zakje gebruiken voor 1 pot (of 2 zakjes voor 1 kopje); dan heb je meer kruiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk op de verpakking van de thee.
Een theezakje is voldoende voor 4 personen.
Je kunt ook theezakjes kopen die voldoende zijn voor 1
persoon. Dit noem je eenkopsthee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt niet nodig om in elk theekopje een theezakje te doen. Alleen als je theezakjes hebt die voor één kop of glas bedoeld zijn. Dit staat echter op het doosje waarin ze zitten. Hierin zit te weinig thee om er meerdere kopjes mee te maken. Heb je een normale doos met grote zakjes, dan heb je vaak voldoende aan één zakje voor een niet te grote theepot. Laat het zakje er wel wat langer inhangen totdat de thee op kleur is en haal het er dan uit.
Voor kruidenthee kan je beter 2 zakjes in de pot hangen, omdat deze vaak lichter van kleur is en het anders net water lijkt. Voor sterkere thee, kan je altijd natuurlijk 2 zakjes van de gewone zwarte thee of die met fruitsmaakjes, in de pot hangen. Wel op tijd eruit halen opdat hij niet te donker en daardoor bitter wordt.
amc