Rudolf van Veen was eens op bezoek in de usa bij een in knoflook gespecialiseerd restaurant, die had knoflook frutti di mare, is daar een recept van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier is een recept, zo gevonden via de zoekmachine van Google: http://www.lekkertafelen.nl/recepten/frutti-di-mare-verse-zeevruchten-op-zn-italiaans/

Toegevoegd na 33 seconden:
3 teentjes knoflook, fijngehakt
5 eetlepels olijfolie extra vièrge
250 gram fruits de mer (vers of diepvries)
1/2 dl. droge witte wijn
sap van een 1/2 citroen
versgemalen peper
zout
Fruit voor de frutti di mare de knoflook 2 minuten in 2 eetlepels olijfolie. Schep de fruits de mer erdoor en voeg wijn toe. Laat het geheel ca. 2 minuten heel zachtjes sudderen. Laat daarna het geheel iets afkoelen.

Klop in een schaal het citroensap met de rest van de olie tot een dressing en schep de inhoud van de pan erdoor. Breng op smaak met peper en zout. Laat de frutti di mare minstens 2 uur marineren, zodat de smaak zich kan ontwikkelen.
Ritsuka