Waarom smaakt paprikachips helemaal niet naar verse paprika?

Het kan aan mij liggen maar ik vind paprikachips in de verste verte niet smaken als verse paprika.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Cryofiel
12 jaar geleden
Aardbeienijs smaakt niet naar aardbeien, en frambozensnoepjes smaken al helemaal niet naar frambozen.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
In smurfenijs proef ik ook geen enkele smurf.

Antwoorden (2)

Omdat er geen verse paprika in zit. Het is genoemd naar paprikapoeder, en dát proef je wel heel duidelijk erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Daarnaast Paprikapoeder komt van gedroogde paprika en er zijn ook verschillende soorten poeders. Maar paprikachips smaakt zeer duidelijk naar paprikapoeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze paprikapoeder komt van overrijpe paprika's, die te lang in de zon hebben gehangen en daardoor oranje zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dan had ik mijn vraag anders moeten stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor. Paprikapoeder komt van een specifiek "soort". Niet die vierkante die wij kennen, maar van die hele langwerpige. Daar worden de pitten uit gehaald en ze worden gedroogd en vermalen. Ze hebben een scherpe smaak, maar er zijn ook varianten zoals milde paprikapoeder, scherpe. Er zijn natuurlijk ook veel kwaliteitsverschillen mogelijk in het poeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pinokkio: waarom had je je vraag anders moeten stellen? Bedoelde je iets anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Som, dan zijn het twee verschillende dingen, want ik heb vroeger in een paprikakas gewerkt en daar werden de overrijpe paprika's gebruikt voor chips.
Dicht bij mijn woonplaats bevinden zich de fabrieken van Lay's. Ik aanschouw dus regelmatig de vrachtwagens die de aan- en afvoerlijnen van hun productieproces bedienen. De combinatie op onderstaande afbeelding ontbreekt in dat beeld. Dus vers is ver te zoeken....