ik heb de laatste tijd heel veel last dat ik steeds weer trek heb. is dit normaal?

Bijv: ik heb net goed gegeten. en dan een uurtje later heb ik weer Trek/honger. en hier heb ik de laatste 4/5 maanden al last van. is dit normaal?

Toegevoegd na 8 uur:
ik eet dan zoals we meestal eten. aardappeltjes met een stuk vlees en groenten. en dan mijn bord gevuld

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dit ook, en ben dus ook benieuwd hoe je dat kan voorkomen. Vreet me vol als ik TV kijk :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm net een reep chocolade op terwijl ik een uur geleden heb gegeten..
Kimath
12 jaar geleden
kun je ook eens vermelden wat je zoal eet?
als je bijvoorbeeld veel snelle koolhydraten en suikers eet, heeft je lichaam zo weer trek.

Het beste antwoord

Dat is vooral na de lunch een bekend verschijnsel. Het heet dan de 'after lunch dip'. Je voelt je ongeveer een uur na de lunch, die over het algemeen lichter verteerbaar is dan het avondeten, wat slaperig, futloos en duf. Dat wordt o.a. veroorzaakt door een daling van de glucosespiegel in je bloed, nadat die eerst naar boven doorgeschoten is. Hoe meer suikers en andere snelle koolhydraten je maaltijd bevat, des te meer last heb je van trek na die maaltijd. En reken maar dat er in vruchtensap, broodjes, sauzen, salades maar ook in soepen en diverse soorten boterhambeleg een substantiële hoeveelheid suiker verwerkt is.