Macaroni diepvries resten zijn toch niet goed voor je?

Het lijkt me toch dat al het goede voor je wat erin zit kapot gaat aan het invriezen? Het gaat om macaroni en hutspot...

Weet jij het antwoord?

/2500

invriezen per se is niet slecht voor vitamines ed. Langzaam wordt de kwaliteit wel minder. Het invriezen zorgt er vooral voor dat de cellen van de groentes kapot gaan, door het ontstaan van ijskristallen. Daarom worden groentes in een fabriek heel erg snel bevroren; Zon onstaan geen grote ijskristallen, maar hele kleine, welke minder schade aan de cellen toebrengen.

Je kan het gewoon opeten hoor

Ik heb ook regelmatig kleine porties macaroni, bami, pasta in de vriezer. Daar ontkom je niet aan als je alleen ben. Of je moet grote borden vol eten en/of meerdere dagen of weggooien. Het heeft echter ook zijn voordelen. Als je een dag geen zin heb om te koken, misgrijpt enz. dan loop je naar de vriezer en het probleem is opgelost. Wel zorg ik ervoor dat het niet maaaaanden erin staat, dus wel regelmatig afwisselen. Dan wat rauwkost, plakje ham, eitje, augurkje, perzik, zilveruitjes, tomaat, zo kun je van alles bedenken wat lekker is en je krijgt een volwaardige voeding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100