ineens behoefte aan veel suiker weet iemand waarom?

vanmiddag had ik ineens zin om heel veel zoet eten te eten veel chocola en slagrom en zo,
maar normaal probeer ik zo min mogelijk suiker te eten?
weet iemand waarom ik ineens zo veel suiker wil hebben?

ben trauwens een jongen van 15

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
12 jaar geleden
Was het alleen vanmiddag of heb je dit ook al eerder gehad? Had je vandaag verder wel genoeg gegeten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het nooit eerder gehad en wel genoeg gegeten

Het beste antwoord

Het kan een waarschuwing van je lichaam zijn dat je bloedsuikerspiegel instabiel is. Als die na een stijging ineens weer daalt krijg je een grote behoefte aan extra zoet eten. Het kan (mede) veroorzaakt worden door stress, een ongezond dieet, en een niet zo goede stijl van leven. Als je zorgt dat die zaken beter worden zal je suikerbehoefte verminderen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stres heb ik wel ja

Andere antwoorden (2)

Misschien gewoon een vreetbui?
heb ik zelf ook wel eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je trek hebt ga je vaak lekkere dingen eten en omdat mensen (vooral op jonger leeftijd) een voorkeur geven aan zoet had je waarschijnlijk gewoon lekkere trek