Waarom kost niet alles wat hetzelfde is nietgewoon evenveel?

Voorbeeld: Als je bij de ene winkel een zak chips koopt is hij mischien 1 euro maar bij de andere is hij 1 en een halve euro.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat heet concurrentie, mensen gaan vaak op het goedkoopste af.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd +
Dat heeft te maken met hoeveel kosten een winkel heeft. Als het een hele luxe winkel is, wordt dat ook doorberekend in de prijs. Bijv.: bij de AH ligt alles in schappen en bij de Aldi in dozen. Om de schappen te vullen moet je iemand inhuren en betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfstandige winkeliers kopen alleen voor zichzelf in, grotere winkelketens kopen voor meer winkels tegelijk in, wat vaak goedkoper inkopen is door de grote afname, daardoor kunnen zij het ook goedkoper aan de consument aanbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat winkels en winkelketens tot op zekere hoogte
zelf mogen bepalen wat zij vragen voor hun produkten.

Meestal is het een bij een winkel goedkoper
en het ander is bij een andere winkel goedkoper.

Het hangt ook af van hoeveel winst een winkel wil of moet maken.

Waar jij 1 en een halve euro voor die zak chips betaalt,
betaal je misschien weer veel minder voor een
brood of een pot jam.