K.cal. 374 per 100 gram

http://creacake.nl/index.php?item=zeelandia-mix-voor-botercreme_-1kg&action=article&aid=3253&lang=NL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!! Hier kom ik verder mee! dikke plus!

Andere antwoorden (1)

Het ligt eraan wat voor boter je gebruikt en hoeveel zoetstof erin gaat.
Ongezouten roomboter heeft al gauw 735 kcal. Halfvolle boter zo'n 370 kcal. De laagste kcal.waarde heeft nog de
'boter bewust light' van AH (310 kcal)
Dan heb je alleen de boter, maar voor botercreme komt er nog eens poedersuiker bij en voor een hele taart niet zo'n beetje! 100 gr. poedersuiker is al rond de 400 kcal en je hebt al gauw een bus van 250 gr. nodig.

Voor een simpele botercreme om je taart mee af te smeren heb je al nodig;
200 gr. boter,
200 gr. poedersuiker, dan komt er nog vaak een smaakje bij, dus tel maar op.

Je kunt dan om minder kcal te gebruiken ook 100 gr. boter en 100 gr. margarine nemen. Of halfvolle boter of..of..

Kijk eens op deze site om het aantal calorieën per product te vergelijken.

Je eet gelukkig geen hele taart dus zal je voor een portie niet zo veel binnenkrijgen. Toch kan je de hele crememassa magerder kunnen maken en zelf per portie dus ook binnenkrijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De hoeveelheid kcal. die ik aangeef voor de boter is gebaseerd op 100 gr.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op de lijn probeert te letten kun je beter helemaal geen taart eten. Als je wél een taart maakt, maak 'm dan lekker vet en zoet, dan zijn ze het lekkerst.