hoelang blijft gekookte spaghetti of bami slap?

Nav hele goede tips op deze site over een smerige sint surprise wil ik gaan voor de gekookte spaghetti of bami waar iemand blind in moet graaien.

Maar ik vraag me af hoelang dat slap blijft? Wordt dat niet na een dag al keihard? ( = hoelang van te voren kan ik de inhoud van de surprise maken ? )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
niet langer dan een kwartier, is mijn ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sinds wanner kook je bami xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kook altijd van mienestjes bami, is dat gek?

Het beste antwoord

als je er een paar lepels olie door mengt, blijft het dagen lang slap. En als het harder wordt, weer olie erbij.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je er ervaring mee?
paulus811
12 jaar geleden
ja, ooit een keer voor halloween gebruikt. Dat was ook pasta met olie en daar zaten snoepjes doorheen (verpakt uiteraard). Het is heel eng om in het donker in een bak te graaien die is afgedekt met een doek, waar dat spul in zit. Als je spaghetti er droog in doet, wordt het één bonk door het zetmeel dat aan elkaar gaat plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor de olietip, die ga ik uitvoeren

Andere antwoorden (1)

Het blijft slap zolang het nog helemaal met water verzadigd is. En afhankelijk van waar je het in pakt, kan dat inderdaad niet eeuwig duren. Kan het drogen aan de lucht, dan is het de dag erna eigenlijk weer gewoon harde pasta. Kan het niet drogen aan de lucht (luchtdicht verpakken), dan blijft het vochtig, maar na een dag of twee begint het echt bedenkelijk te ruiken en te schimmelen, dus ook dat is niet altijd een oplossing.

Met verse pasta moet je de surprise de dag tevoren op zijn laatst vullen. Iets langer houdt het het vol als je de pasta laat verzadigen met iets dat niet zo snel verdampt, olie bijvoorbeeld, maar dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd. Wel lekker goor. Ook kun je de surprise na maken in zijn geheel invriezen en de avond tevoren laten ontdooien. Wellicht is dat de makkelijkste weg.

Maar maak het NOOIT zo goor als ik op de basisschool een keer heb gedaan : Na het lezen van het boek 'Een hoofd vol macaroni' heb ik van papier mache een hoofd gemaakt, bovenkant er af, goed waterdicht gelakt (botenlak), gare macaroni (met saus !!) er in gedaan met het kadootje (gelukkig goed in plastic verpakt), hoofd er weer op, goed water- en luchtdicht afgewerkt, fantastische surprise.

Maar ik was altijd een beetje van de vlotte, dus affijn, ruim twee weken later..........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor het verhaal , inclusief de anekdote ( iew!! ) ik ben ook altijd een beetje vlot, dus liever heb ik het nu al klaarstaan.