Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de Hema rookworst vrij van tarwe en ei?

Ik kan nergens de ingrediënten vinden en mijn zoontje heeft een tarwe- en ei-allergie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle Hema rookworsten zijn van Unox net zoals alle verf eigenlijk Histor is dus kijk inderdaad op de verpakking van een Unox rookworst :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Hema rookworst wordt gemaakt in een fabriek in Oss. Naast de de eigen Unox-rookworsten bereiden de Osse worstmakers van Unilever ook de overbekende Hema-rookworst. Die verschilt niet alleen in prijs met de Unox-rookworsten, maar ook in samenstelling en smaak. Je kunt daarom niet op de verpakking van een Unox-rookworst lezen wat de ingrediënten van een Hema-rookworst zijn.
Het is Gelderse rookworst, maar wat zit er nou precies in? Van de Hema-worst is het helaas nergens te vinden. Wel van die van Unox: varkensvlees, water, zout, varkensvet, citroenzuur, rundercollageen, stabilisator (E451,E452), geharde plantaardige olie, antioxidant E300, dextrose, rozemarijnextract, natuurlijk rookaroma, conserveermiddel E250, nootmuskaat, koriander, zwarte peper, chilipeper. Geen tarwe en geen ei dus. Het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat dit ook niet in de Hema-rookworst zit.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding