Is de Hema rookworst vrij van tarwe en ei?

Ik kan nergens de ingrediënten vinden en mijn zoontje heeft een tarwe- en ei-allergie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle Hema rookworsten zijn van Unox net zoals alle verf eigenlijk Histor is dus kijk inderdaad op de verpakking van een Unox rookworst :)

Het beste antwoord

De Hema rookworst wordt gemaakt in een fabriek in Oss. Naast de de eigen Unox-rookworsten bereiden de Osse worstmakers van Unilever ook de overbekende Hema-rookworst. Die verschilt niet alleen in prijs met de Unox-rookworsten, maar ook in samenstelling en smaak. Je kunt daarom niet op de verpakking van een Unox-rookworst lezen wat de ingrediënten van een Hema-rookworst zijn.
Het is Gelderse rookworst, maar wat zit er nou precies in? Van de Hema-worst is het helaas nergens te vinden. Wel van die van Unox: varkensvlees, water, zout, varkensvet, citroenzuur, rundercollageen, stabilisator (E451,E452), geharde plantaardige olie, antioxidant E300, dextrose, rozemarijnextract, natuurlijk rookaroma, conserveermiddel E250, nootmuskaat, koriander, zwarte peper, chilipeper. Geen tarwe en geen ei dus. Het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat dit ook niet in de Hema-rookworst zit.
Amadea