Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welk drinken en eten zit geen aspartaam in,ik kan dat nergens vinden op internet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water en brood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, idd water en brood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En onbewerkte groente, fruit, peulvruchten, granen, pseudogranen, noten, zaden, etc. etc. ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk zal je dat niet kunnen vinden op internet, dus wordt het de kleine lettertjes lezen in de winkel, je zult schrikken, in hoeveel artikelen er tegenwoordig aspartaam zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoeveel niet. Het verliest nl zijn werking boven kamertemperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je dat het wordt afgebroken als het te warm is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me stug, dan zou het niet werken in levensmiddelen die op kamertemperatuur zijn.
Volgens mij zit aspartaam vooral in suikervrije dranken. Dit als vervanger daar van. Is eigenlijk ook niet zo goed voor je daar te veel aspartaam wordt vastgehouden en moeilijk afbreekbaar is. Dus volgens mij moet je er mee oppassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aspartaam zit voornamelijk in "light" producten. Zoals cola light en sugarfree dranken. Maar ook in zoetjes bijvoorbeeld. (Blijf uit de buurt van aspartaam :o haha)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aspartaam zit vn in Light frisdranken en voedsel welk koud bereid moet worden. Het verliest nl zijn zoete smaak boven de 22 gr. Dus voedsel wat warm bereid moet worden zit nooit aspartaam.
Meestal wordt het op de verpakking vermeld, maar bij twijfel kun je de fabrikant vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult de etiketten / verpakkingen van de producten moeten lezen. Aspartaam wordt vermeld in producten als E 951 / Nutrasweet of gewoon Aspartaam.

Apartaam wordt veel gebruikt in o.a. lightproducten / veel dieetproducten / producten als Ranja / dubbeldrank / Yoghi / snoep / taart / kauwgoom/ kwark / vitaminepreparaten / yakult / kwark
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding