Hoeveel suiker klontjes zitten in 1 fles cola?

Het aantal suikerklontjes als vergelijking tot de hoeveelheid suiker in normale coca cola.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (5)

10 in een blikje, dus 30 per liter cola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24 suikerklontjes maar het ligt er wel aan welk merk cola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals op de link staat, in een coca-cola fles van 1 liter zitten 27,5(!) suikerklontjes. Leuk om ook te vergelijken met andere dranken, er staan er een heleboel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in coca-cola zit 10.6 gram per 100 ml, dat is dus 159 gram per fles, een suiker klontje weegt ongeveer 5 gram (4,4) dus dan zitten er ongeveer 36 in een 1.5 liter fles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een fles cola zit er 42 suiker klontjes !