Waarom worden niet de opgenomen calorieen vermeld, maar alleen de werkelijke hoeveelheid?

Iedereen kent wel de niet goed gekauwde nootjes en mais die vrijwel onveranderd door het riool gaan. Maar waarom wordt er dan geen rekening gehouden hiermee in bijvoorbeeld dieten? Het lijkt mij dat bijvoorbeeld noten heel wat minder calorierijk zijn dan vermeld.

Toegevoegd na 18 minuten:
Het is idd onpraktisch omdat het bijvoorbeeld per persoon wat zal verschillen, maar een dieet zou in ieder geval een soort van middelling kunnen gebruiken van de onverteerde delen per persoon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nootjes en maïs vrijwel onveranderd door het riool gaan, kauw je echt veel te weinig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de nootjes blijf je volgens mij altijd stukjes houden. Ik ben niet van plan om een handje walnoten drie kwartier rond te malen. Bij de mais had ik misschien teveel honger. :-)

Antwoorden (2)

Omdat het niet voorspelbaar is welk deel wel en niet wordt opgenomen. Zo levert ook de combinatie van voedingsstoffen tot verlies omdat stoffen met elkaar binden en daardoor onverteerbaar worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat niet elk lichaam dezelfde hoeveelheid energie uit bijvoorbeeld nootjes haalt, sommige mensen hebben een efficiente verbranding andere een minder efficiente