Wat levert een kip op?

Als je kijkt naar een "normale" kip, die liggen in de winkel voor maar 5-6 euro. Wat kost een kip de boer en wat levert het hem op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

de kippen in de winkel zijn maar 6 weken oud ongeveer
en het verschil met los lopende kippen is zeer groot ,met 6 weken waren mijn kippen nog niet de helft van de grote maar de krijgen geen medicatie allen normaal voer

Toegevoegd na 52 seconden:
door de massa levert het wel veel geld op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor de kip zelf beurt de boer voor deze kip vaak niet meer dan 1 Euro.

Echter heeft de boer deze kip niet in zijn stal gehad als mestkip maar als legkip en heeft de kip door eileg al geld opgebracht.

Wat een kip dus werkelijk opbrengt is moeilijk te zeggen, dit is medeafhankelijk van de hoeveelheid eieren deze kip heeft gelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus de kip die ik in de winkel koop die is dus eerst legkip geweest? Ik dacht altijd dat deze kippen in een stal werden gehouden totdat deze een bepaald gewicht hadden en dan naar de winkels gingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij een gehele kip kunt kopen voor maar 5 Euro kan je er van uitgaan dat dit een legkip is. Als je het iets duurdere kippenvlees neemt (5 Euro/kg) heb je te maken met mestkippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 euro de kilo is geen dure kip ; dat is juist uitzonderlijk goedkoop. Kippen die gefokt worden voor het vlees kosten normaliter rond de 7 a 8 euro de kilo. Daaronder heb je met water volgespoten kiloknaller-kip die je zoniet op je bord al helemaal niet in je pan moet willen hebben. Een goede biologische kip kost een paar euro meer de kilo. Smaakt echter tientjes beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
theodbn : wat wij eten als 'kip' zijn kuikens. Die hebben echt nog geen eitje gelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je dat zeker? Toch is vaker in slachterijen en bij de boeren langs gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
theodbn: dat weet ik heel zeker. 'Oudere' kippen worden soepkippen, dierenvoer en misschien plakvlees, maar zeker geen kipfilet of poot in de supermarkt.
Kipfilet komt van vleeskuikens die speciaal gekruist zijn zodat ze veel borstvlees hebben, en die geslacht worden als ze 6 weken oud zijn.
Braadkip wordt geslacht bij 6-10 weken.
Een kip kan pas gaan leggen als ze 5 tot 6 maanden oud is.