Baklava, hoe gezond of ongezond is dit?

Zit vast bomvol calorieen, druipt in de honing maar is ook erg lekker en ik merk dat de trek lang wegblijft na een stukje baklava. Zitten vaak ook noten in dacht ik.
Kortom is het alleen ongezond of ook gezond en hoe vaak zou je t kunnen nemen, 1 stukje per maaltijd, per dag of per week:-(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.6K

Het beste antwoord

Calorieen baklava : 435.9 kcal per 100 gram

Hieronder kunt u zien hoeveel calorieën er in baklava zitten. Daarnaast zetten we gelijk even de andere ingrediënten erbij, namelijk het aantal eiwitten, koolhydraten en vetten.

Inhoud baklava :

Calorieen in 100 gram 435.9
Energie (Joule) in 100 gram 1830.78
Eiwit 4.2
Koolhydraten 53.7
Vet 22.7

Als gezonde vrouw kan je aanhouden 2000 kcal per dag
Als gezonde man kan je aanhouden: 2500 kcal per dag.

Bedenk ook dat je ongeveer 10 minuten op de fiets moet zitten, met een behoorlijk tempo om 100 kcal te verbranden. Oftewel: bijna 45 minuten op de fiets voor 10 gram baklava.

Conclusie: vreselijk slecht voor je.
Maar ook vreselijk lekker...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, Gewoon heel af en toe dus, net als gebak.. Dacht ik eigenlijk al..helaas, pindakaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uitgebreid antwoord dat meerdere aspecten raakt: prettig. Zo zal ik t niet snel meer kopen, misschien heel af en toe..en er dan lekker van genieten:-)

Andere antwoorden (2)

Het zit inderdaad bomvol calorieën, want er zit heel veel suiker in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bladerdeeg noten en honing een calorieenbom maar heerlijk