Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn citrus vruchten te kruisen?

ik bedoel zoals een appel en en perzik een nectarine produceren maar dan bv een mandarijn en een sinaasappel of een grapefruit en en mandarijntje.mij lijkt het mogelijk en lekker maar ik zie ze in de suup niet liggen of is de minolea er een?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nectarine is trouwens GEEN kruising van een appel en een perzik (of wat voor kruising dan ook) het is een mutante perzik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Citrusvruchten zijn makkelijk te kruisen en er bestaan dan ook vele varianten:

- Calamondin (Citrus × microcarpa), kruising tussen Chinese kumquat en mandarijn
- Grapefruit (Citrus × paradisi), kruising tussen sinaasappel en pompelmoes
- Pomelo, kruising tussen grapefruit en pompelmoes
- Sweetie, kruising tussen grapefruit en pomelo
- Tangelo, verzamelnaam voor kruisingen tussen mandarijn en grapefruit of pompelmoes:
— Minneola, een kruising tussen mandarijn en grapefruit
— Orlando, een kruising tussen mandarijn en grapefruit
— Ugli, een kruising tussen mandarijn en grapefruit of pompelmoes of bittere sinaasappel


Ow ja, een nectarine is absoluut GEEN kruising tussen een appel en een perzik. Het is een mutatie van een perzik, dus een gewijzigde vorm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat veel kruisingen bestaan er. +1

Andere antwoorden (1)

Jazeker bestaat dit, ik werk in een groente en fruit zaak, daar hebben we de kyomi, dat is een kruising tussen de rode grapefruit, sinasappel en mandarijn. Let op, dit is vrij nieuw, nog niet overal verkrijgbaar en alleen in augustus/september. Het vruchtvlees is erg sappig en de schil is net als de mandarijn te pellen. Land van herkomst is zuid-Afrika. Vraag er eens naar bij je groenteman!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook echt erg lekker! Zou het zeker een proeven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hee bedankt ik ga morgen mijn licht eens opsteken biij de roente(en fruit) boer vooral de kyomi lijkt me erg lekker +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding