Brood met vleeswaren: hoe lang houdbaar?

Ik eet graag vleeswaren op mijn brood, zoals rosbief en filet americain. Hoelang blijven deze vleeswaren houdbaar buiten de koeling? Bijv. Als ik brood meeneem naar mijn werk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
44.1K

Het beste antwoord

Rosbief en Filet American:

Na aankoop 1,5 dag (+/-36 uur) houdbaar in de koelkast, uitgaande van een onaangebroken verpakking.

Na aanbreken verpakking: 1 dag (+/-24 uur) houdbaar in de koelkast.

Na aanbreken verpakking buiten de koeling, uitgaande van een temperatuur van 19 graden Celcius: 6 tot 8 uur.

Na 2 uur begint het vlees te verkleuren, maar je kunt het dan nog wel eten.

Bovenstaande gaat ervan uit dat het product al één dag onaangebroken in de koeling van de winkel heeft gelegen.

Als het op dezelfde dag is gemaakt/bereid als de aankoop, kun je het ongeveer 6 uur langer bewaren. Dan is het verser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zeker filet americain is buiten de koeling niet lang goed te houden. zorg er dus voor dat je je lunch op je werk in de koelkast kan leggen. Een paar uur buiten de koeling, tot aan de lunch kan anders al te veel van het goede zijn.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Niet lang.. heb je geen koeltas?
Ik heb een mini koeltas met losse koel elementen..werkt perfect!