kan ik sushi van gisteren nog eten?

Gisteren heb ik met een vriendin sushi gemaakt met komkommer en zalm en met wortel en gerookte forel, toen we vol zaten heb ik de resterende sushi vrijwel direct in een dicht bakje in de koelkast gezet, kan ik dat nu nog eten? (ongeveer 26 uur later)

12 jaar geleden
58.8K

Antwoorden (7)

Nee, ik zou het er niet op wagen, meestal is vis rauw de volgende dag niet meer te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En haring dan? Trouwens, ze heeft het over gerookte forel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zalm. Als je zacht kabbelend wil afwateren is het de moeite waard om dit kliekje nog te nuttigen! dikke plus
Zal op het randje zijn. Gewoon proeven als het nog smaakt kan het prima als je merkt dat het zuur is of gewoon niet meer lekker is weggooien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als de producten vers waren toen je ze de eerste keer gebruikte, moet dat nu nog wel kunnen, en gezien je het zelf hebt gemaakt, heb je daar goed zicht op. Dat is met kant en klare sushi lasitiger. Ik zou er alleen niet al te lang meer mee wachten.
Als wij sushi eten, heeft mijn dochter van 10 de overgebleven sushi graag de volgende ochtend mee naar school (joepie, rauwe vis om 10 uur 's ochtends....).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De komkommer en wortel zullen het probleem niet zijn. Maar de vis moet je wel even controleren. Het is in ieder geval niet vers meer. Ruikt het nog fris en ziet het er nog goed uit dan? Zo ja, dan kun je het rustig eten.

Ik dacht zelf dus dat ik nog sushi van drie weken geleden in de koelkast had, maar het lag er niet meer. Waarschijnlijk is het weggelopen. Ben het verder ook niet meer tegengekomen in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Mits goed gekoeld. In japan laten ze de vis eerst ook een paar dagen rusten. Mijn oude japanse buren aten ook de volgende dag gewoon verder maar dekte het af met folie. Ze vertelde dat als de visgeur niet te sterk mag zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verse vis stinkt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
esth0r, je gebruikt hier twee verschillende soorten vis, namelijk zalm en forel. Heb je die apart in de sushi verwerkt, dus stukjes met alleen zalm en stukjes met alleen zalm? Of zijn er ook sushi stukjes met zowel zalm als forel erin?

Rauwe zalm zal ongeveer 3 dagen goed blijven in de koelkast, echter ik neem aan de je de vis niet zelf hebt gevangen maar gekocht hebt. Je weet dan dus niet precies hoelang geleden de vis gevangen is en wanneer de drie dagen voorbij zijn. Ik zou zelf het risico niet lopen en de stukjes met zalm gewoon weggooien.

Wat betreft de forel is het een ander verhaal. Dat is namelijk een zoetwatervis en die moet om schadelijke parasieten te doden altijd worden gekookt, gebraden, of in jouw geval dus gerookt. Ze worden niet rauw gegeten. Gerookte forel blijft daarna zeker een week goed in de koelkast, dus de sushi met forel kun je gewoon eten.

De groente maakt niet zoveel uit, die zal nog wel goed zijn.