Cajunkruiden zijn afkomstig uit Amerika. Het gaat om een pikant, aromatisch mengsel van verschillende kruiden en specerijen, zoals zout, zwarte, witte en cayennepeper, paprika-, knoflook- en uienpoeder, tijm, selderij, basilicum en oregano. Hoewel cajunkruiden traditioneel veel gebruikt worden bij vleesgerechten, smaken ze ook bij groenten zeer goed.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.smulweb.nl/recepten/361918/Cajun-cajunkruiden
http://www.smulweb.nl/artikelen/144779/Cajun-kruiden
hier lees je hoe je ze kunt maken.

En hier kun je ze kopen, vanaf 1,50
http://www.gekruid.nl/catalogsearch/result/?q=cajun
Volgens mij kun je ze ook in de winkel kopen..
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Cajun is een 'keuken '/ kookstijl, genoemd naar de mensen die in het Amerikaanse zuiden (Louisiana) wonen, en afstammen van zowel de Franse grootgrondbezitters als de zwarte slaven uit dit gebied, en dus sterk beïnvloed is door de Franse en de Afrikaanse / Creoolse keuken. Een van de bekendste Cajun-gerechten is Jambalaya.

De Cajun-keuken is vrij pittig en gebruikt veel kruiden. Een typisch 'standaard cajun' - kruidenmengsel bevat in elk geval paprikapoeder (scherp), knoflook, ui, cayennepeper (veel !) en zwarte peper. Daar kan naar believen nog van alles aan toegevoegd worden (vooral franse / provencaalse kruiden als tijm, rozemarijn, komijn, oregano, basilicum etc.) ; elke Cajun-kok heeft zijn eigen 'geheime' ingrediënten.

Van verschillende merken zijn kant-en-klare cajun-kruiden te krijgen, die variëren van mild tot zeer pittig. Wel bevatten die kant en klare kruiden vaak ERG veel zout, en zijn sommige kruiden lekkerder, minder scherp of juist scherper als ze vers worden gebruikt.