Heel simpel 'recept' voor Slush Puppy. Doe wat aanmaak limonade en water in een plastic zakje. Knoop deze goed dicht. Doe hem in de diepvries (zet hem ergens op, anders vriest het zakje aan de bodem). Elk half uur tot uur even kijken en beetje kneden (vooral in het begin), dat je geen grote klonten krijgt. En na een paar uur lekker smullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een simpele manier om het thuis te doen is ijs(blokjes) fijn maken en daar dan siroop aan toevoegen. Het ijs moet wel heel fijn gemaakt worden anders kan je het niet drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe dat moet vind je hieronder, het is makkelijk, goedkoop, lekker en nog leuk om te doen ook!

slush puppy cola smaak

het lekkerst vind ik de smaak cola.
hier het recept;
wat heb je daarvoor nodig?
- een flesje (grootte zelf bepalen, hoe groter, hoe meer slush puppy)
- cola
- glas/beker
- diepvries
- vork
- rietje met een groot gat (anders past de slush puppy er niet doorheen..) , als je dat niet in huis hebt, een theelepeltje

- wekker/klok

Wat moet je doen?
1. giet de cola in het flesje, je kan zelf bepalen hoe vol je het flesje doet .
2. zet hem rechtop in de diepvries, laat hem daar een uurtje staan .
3. als dat uurtje voorbij is, ga je hem elk kwartier even roeren met de vork, doe dit niet te wild want het is cola..
4. nadat je hem vier keer geroerd hebt, kijk je of de zelfgemaakte slush puppy, al een beetje op een slush puppy lijkt, als dat zo is ga verder naar stap 5, zo niet laat hem nog een kwartiertje staan en kijk dan of hij goed is .
5. haal de slush puppy uit de diepvries en giet hem in het glas dat je ervoor klaar hebt gezet.

Drink smakelijk!

Wat ook lekker is om de slush puppy te maken met..
- ranja
- sinas
- cassis
- 7-up
- met drank erdoor voor een feestje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet ze in de blender en fijnmixen zeker ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De makkelijkste manier :
limonadesiroop en ijsblokjes in de blender en mixen maar. NIET alleen ijsblokjes er in doen, er MOET vocht bij.

Iets lastiger :
Een beker ranja in de vriezer zetten en elke 10 - 30 minuten doorroeren zodat het geen bonk wordt.

Op dit moment zijn er ook verschillende slush-puppy-machines te koop, die echter weinig meer doen dan een blender, hoor. Onder andere bij ik meen de Blokker heb ik ze onlangs gezien.

Zie ook de andere vragen die al over dit onderwerp (slush puppy) zijn gesteld.