hoe zorg je ervoor dat fruitvliegjes uit je huis verdwijnen?

Sinds een paar dagen hebben wij last van fruitvliegjes. Ik heb alles al een keer extra schoongemaakt en vuilniszakken extra snel weggezet, maar toch blijven ze in huis. Iemand een idee hoe ik ze weg krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het voorkomen van een fruitvliegjesplaag is beter dan genezen

■Zorg dat er geen afwas staat en droog na het afwassen alles gelijk af.
■Houd de keuken schoon en droog.
■Bewaar fruit en groente in een goed afgesloten bak of kast.
■Spoel bier- en wijnflessen goed om.
■Zorg voor een goed gesloten vuilnisbak.

Als ze er eenmaal een fruitvliegjesplaag hebt:
■Ga op zoek naar hetgene waar de fruitvliegjes op afkomen, verwijder de bron en maak de plek goed schoon. Fruitvliegjes zien en ruiken meer dan wij!
■Tocht het huis flink door.
■Stofzuig goed en vaak om eitjes en larven te verwijderen.
■Maak een fruitvliegjesval door een laagje wijn, een beetje azijn of een stukje banaan in een potje te doen en hier huishoudfolie overheen te spannen, prik met een tandenstoker wat gaatjes is het folie. Resultaat: de vliegjes gaan op het feestmaal af en kunnen er niet meer uit

Nog een extra tip van mij: doe groente/fruitafval in een plastic zakje in de vuilniszak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx voor de tips! Ga het proberen!

Andere antwoorden (7)

Geen fruit meer kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je last hebt van fruitvliegjes zet dan een paar bakjes met port in de kamer. Ik heb alles al geprobeerd en dit werkt echt.
Ze komen er massaal op af en ze verdrinken erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een bakje met honing en deodorant of een stukje oud fuit er in leggen dan komen ze erop en plakken ze erop

Toegevoegd na 36 seconden:
sorry (fruit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle bronnen van voedsel voor de vliegjes verwijderen en ramen open zetten zal de vliegjes doen verdwijnen.
Denk aan lege wijn en bierflessen, gemorste dranken, randjes van aanrechtbladen en uiteraard groenten en fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met bestrijdings middelen, geen eten open laten liggen, schoon houden etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen denk gelijk aan vuilnis. Maar deze vliegjes komen ook uit potgrond. Dus als je dat in je huis hebt staan, even verversen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast alle voorkomende tips: zuig ze op met de stofzuigerslang. Als je dat consequent doet - iedere keer als je ze ziet - zijn ze binnen een dag of 5 wel weg.