Kan je ook gezond dikker worden?

ik ben namelijk te licht voor mijn leeftijd
ik wil graag wat dikker worden maar wel gezond

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

een dietiste kan je wel vertellen hoe, het kan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt kiezen voor alles "vol". Volle melk, volle yoghurt.
Ook kun je je brood iets dikker beleggen, met kaas of pindakaas. Bananen bevatten meer kcal dan een appel. Stukjes avocado door je sla levert ook veel kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diëtiste kan dit goed vertellen, ben er geweest voor het zelfde probleem, ze raadde mij roomboter aan, en dubbel beleg, er was een lijst met voorkeuren. Alleen was het geen eetlust hebben een groter probleem.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wacht maar tot je ouder wordt,dan komt het er zelf aan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer gezonde producten eten. Een goede kom brinta of havermout met volle melk als ontbijt, 's middags een paar bruine boterhammen extra, en 's avonds wat extra aardappels/rijst/pasta en vlees.

Met snoepen kom je niet op de juiste manier aan, je zal er wel zwaarder van worden maar allesbehalve gezonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen denkt dat je van verzadigt vet dik word maar verzadigd vet is juist goed je voelt dat je vol zit en verzadigt bent is goed voor je stofwisseling niet elk kcal word opgeslagen in gewicht toename of vet waar je wel dik word van te veel toegevoegde suikers waar veel fructose in zit dat word om gezet in vet en producten met hoge glycemische index word je dik want word sow snel verteerd het lichaam moet steeds insuline aan maken en transvet word je dik word plantaardig olie gemaakt vooral de omega 6 olie en word sow hoog verhit dat oxideerd dat er transvet in komt en dat kan zich niet afbreken in het lichaamen van de smaakversterker 621 word ook dik het stumeleerd je eetlust dat ja niet meer kan stoppen met eten het verzadigd je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendin van me had ernstig ondergewicht. Zij kreeg nutrilon drankjes (allemaal verschillende smaken) via de huisarts bij de apotheek. De drankjes waren te doen, maar de soepen waren niet echt lekker. Zoiets moet je natuurlijk altijd met je huisarts overleggen!

Toegevoegd na 4 minuten:
Te licht voor je leeftijd? Er is een rekensom voor: BMI index berekenen: Je gewicht delen door het kwadraat van je lengte:
Ik ben 1.70 en weeg 63 kg:
1.7 X 1.7 = 2.89
63 delen door 2.89 = 21.79
Zit je tussen beneden de 20 dan ben je te licht.
Zit je tussen de 20 en de 25 dan ben je goed op gewicht.
Zit je tussen de 25 en de 30 dan ben je te zwaar.
Zit je boven de 30 dan heb je obesitas (zwaarlijvigheid).

Ik ben dus goed op gewicht :)

Toegevoegd na 6 minuten:
BMI= je body mass index. Het zegt wat je vetpercentage is.