Waar kun je gewoon zout overal voor gebruiken?

Staat bij overig omdat je er vast en zeker meer mee kunt doen dan op t eten gooien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Cryofiel
12 jaar geleden
Je kunt het op een slak leggen, maar dat zou ik alleen in spreekwoordelijke zin doen. Of eigenlijk zelfs dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*lol*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*lol*

Antwoorden (10)

Strooien op een glad stoepje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij keelpijn gorgelen met zout water

Toegevoegd na 1 uur:
En natuurlijk als fixeermiddel als je kleding gaat verven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Scrubben van je huid...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een bakje in vochtige ruimtes zetten, het neemt vocht op.
Zeezout is fijn in bad, vooral voor mensen met eczeem.
Zoutkristallen moet je in je vaatwasser doen, tegen kalk.
Zout met citroensap mengen als scrub.
Tanden poetsen met zout, tegen bloedend tandvlees.
Gorgelen met zout, tegen keelontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Natriumchloride wordt (naast de functie als smaakversterker en bestrijder van gladheid) onder andere ook gebruikt voor de productie van cuvetten voor het opnemen van infrarood-spectra en voor de productie van chloor.

Toegevoegd na 59 seconden:
En niet te vergeten: als conserveermiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Doe jij dat thuis, cuvetten en chloor produceren? Zo nee, dan is dit niet echt een antwoord op de vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de vraagstelling leid ik af dat de vraagsteller benieuwd is wat er allemaal met zout gedaan kan worden.
'je' is hier een onbepaald voornaamwoord en betekent in feite 'men'. Ik lees hier dus: "Waar kan men gewoon zout overal voor gebruiken?" Nou, men kan met gewoon zout cuvetten en chloor produceren. Of de vraagsteller dit thuis kan doen is niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 't ermee eens dat de vraag wat ruim gesteld is, dus als je het letterlijk neemt, kun je inderdaad dingen als cuvetten en chloor noemen. Maar het is vrij aannemelijk dat de vraagsteller toch huis-tuin-en-keuken gebruik bedoelde, dus mag je daar eigenlijk wel vanuit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ! !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Over een rode wijnvlek strooien, het zout zuigt de rode wijn op en de volgende dag is de vlek of helemaal of in ieder geval een heel eind verdwenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Creabea doen door zout op ecoline aan te brengen! Krijg je leuke effecten mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruiken als schuurmiddel om je hakplanken (keuken) schoon te maken als ze verkleurd zijn door bijv. tomaten.

Vazen met een te nauwe hals voor een borstel kan je van kalkaanslag ontdoen door rijstkorrels met zout en een beetje water rond te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
zout water breekt eiwitten af.dus een schaal waarin (bv) pannekoekbeslag is aangekoekt week ik in zout water.
olie of vet gemorst op de keukenvloer,zout eroverheen strooien.dikke laag.opvegen en schoonmaken vroeger poetste men de tanden er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ja je hebt gelijk goeie antwoord!
Als je in textiel bloedvlekken hebt en je weekt het in zout water gaan de vlekken er moeiteloos uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Je kunt het als geleider voor elektriciteit in water gebruiken. Water zonder zout geleidt niet.