Brood waar je minder honger van krijgt en waar je meer energie van krijgt:kan dat echt?

Brood dat behoefte aan eten en lekkere trek voorkomt etc (zie foto's)
Ik ben als Anorexia patiënt nog dagelijks dwangmatig met eten/ niet eten bezig.
Brood heb ik al heel lang niet gegeten(="onveilig" en verboden voedsel voor mij)maar ik wil wel beter worden dus zal ik toch meer moeten gaan eten.
Er staat in de info dat dit brood erg gezond is met veel vitamines en mineralen enz.
Ik mag natuurlijk niet afvallen maar als je hier niet dik van wordt durf ik het wel.
Het is ook gewoon bij de bakker te halen.
Ik zal hier toch niet van afvallen?
Ik heb geen lichaamsvet,dus er is ook geen vetafbraak mogelijk.
Weet iemand hier iets over te vertellen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Zie net dat 1 foto op z'n kop is geplaatst.
Er staat dus:
Vermindert vetvorming
Versnelt vetafbraak
Vermindert behoefte aan eten
Voorkomt lekkere trek
Geeft energie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet weten, en mocht niemand het hier weten, misschien kan je het dan aan een bakker vragen? Die weten vast wel meer over alle voedingsstoffen ed. van brood.
Cryofiel
12 jaar geleden
Weet je diëtist dat niet? Eh, ik bedoel - Het is natuuriljk heel goed dat je het probleem erkent, dat je het kunt benoemen, dat je het ook dúrft te benoemen, en dat je probeert om iets aan je anorexia te doen. Maar, heel eerlijk gezegd: je hébt al hulp van een diëtist om je te vertellen hoe het zit met (de eigenschappen van) voedingsmiddelen. En je hebt hulp van een psycholoog om je te helpen minder dwangmatig met eten om te gaan. Is het dan niet beter om van die hulp gebruik te maken? Dat is toch beter dan op GV te vragen of bepaalde reclame-leuzen wel of niet waar zijn? -- Dit alles zonder je te willen aanvallen. Maar ergens heb ik het gevoel dat er een hele wereld achter je vraag zit waar ik nu geen zicht op heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryofiel
Ik heb van mijn diëtist een dieet lijst gekregen( in het ziekenhuis)waar ik me thuis aan moet houden.
Ik durf echt niet voor te stellen dat ik "slankbrood" wil proberen.
Daar ga ik veel kritiek op krijgen.
En dat begrijp ik ook wel.
Ik heb nu de keuze tussen de drang om niet te eten( waardoor ik al 2 keer in kritieke toestand in het ziekenhuis heb gelegen)en een alternatief te zoeken waar ik iets mee kan.
De arts in het ziekenhuis heeft me verteld dat mijn lichaam zo'n klap niet nog een keer aankan en dat ik het waarschijnlijk niet overleef als het weer zo ver komt.
Dus..dat zit er achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk lichaam is verschillend.
Cryofiel
12 jaar geleden
@Karena, oké, ik begrijp het. Bedankt voor je toelichting. Kun je jezelf ertoe zetten te bedenken, dat je er in ieder geval *minder* van zult afvallen dan van niets eten? Of is dat te eenvoudig gedacht, door iemand die niet uit eigen ervaring weet wat anorexia inhoudt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryofiel.
Je begrijpt het helemaal hoor!
Beter iets eten( zelfs dat slankbrood)
dan helemaal niets.
Dat is een hele stap hoor,voor een Anorexia patiënt.
Mijn broer zei gisteren tegen me dat ik " babystapjes" vooruit doe.
Zo ziet hij dat.
Ik heb echt zo'n lieve broer.
Wel met een "gebruiksaanwijzing",haha,want hij heeft Asperger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slankbrood klinkt als light. En bij light producten halen ze vaak t lekkerste eruit en voegen van alles toe om het toch smakelijk te maken. Daar voedt je dan je lichaam mee, terwijl dat juist volle producten wil. Dan ben je ook langer verzadigd, gebruik je minder beleg en voel je je tevredener. Lekker vol eten is dus uiteindelijk vel gezonder dan allerlei kunstgreepvoedsel. Van lightvoedsel wordt je dik. Zie ook het boek van amber Albarda, zie link in mijn antwoord. Succes!!!!
Ritsuka
12 jaar geleden
Ze verzinnen de raarste producten tegenwoordig, gewoon volkorenbrood met veel vezels is beter voor je.

Het beste antwoord

Ik heb even op de website van Slankbrood gekeken. De ingrediënten zijn: water, tarwe, teff, rogge, quinoa, spelt, millet, gist, zout. Dat wil zeggen dat het een tarwebrood is met toevoegingen. Er is geen sprake van volkoren. De claims:
• Vermindert vetvorming
• Versnelt vetafbraak
• Geeft energie
• Vermindert lekkere trek
• Vermindert behoefte aan eten
lijken me eerlijk gezegd wat overdreven. Natuurlijk is brood met o.a. een dosis spelt en rogge zwaarder en langzamer verteerbaar dan alleen gemaakt van tarwebloem maar als je de adviezen op die website volgt dan werken die met gewoon volkorenbrood ook wel, althans als je minder trek wilt krijgen.

Ik denk dat je veel beter eens in de natuurvoedingswinkel kunt kijken naar bijvoorbeeld speltbrood. Maar neem in ieder geval volkorenbrood, ongeacht de graansoort(en). Juist bij een ondervoedingsprobleem moet je altijd streven naar volwaardige voeding vanwege de tekorten die je hebt opgelopen. En nogmaals, ik begrijp je angst om door te schieten naar vreetbuien. Daarvoor lijken anorexia, boulimia en BED genoeg op elkaar.

Met volwaardige voeding sla je twee vliegen in één klap. Je krijgt geen honger, die je juist wel krijgt door geraffineerd fabrieksvoedsel, snoep en frisdrank, en je geeft je lichaam die voedingsstoffen die het nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel,Keesvi(weer..)
Ik heb mezelf laatste tijd zo uitgehongerd(als er stress is en problemen,voel ik me 'veilig' in mijn eetstoornis)dat ik het het gevoel heb elk moment door te kunnen slaan.:(
In het ziekenhuis werd ik daarin tegen gehouden toen ik weer ging eten.
Thuis is veel moeilijker.
Ik heb 3 keuzes:
-(bijna)niet eten
-doorslaan met eten(en dat weer kwijt zien te raken..)
-een alternatief zoeken om in ieder geval iets te eten. Waarom blijft dit toch zo moeilijk....?:'(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek inderdaad alternatieven om een evenwicht te hervinden. Ik vind het ook weer niet zo slecht hoor, dat Slankbrood. Maar probeer er op een ietwat klinische manier vat op te krijgen door je kennis te verbreden. Ik blijf volhouden dat anorexia en andere eetstoornissen, dus eigenlijk ook obesistas, veel fysiologischer oorzaken hebben dan vaak beweerd wordt. Precies daarom benoem ik anorexia samen met andere eetstoornissen. Over de precieze oorzaken kun je twisten maar ze worden alledrie getriggerd door dezelfde factor: gebrek aan bepaalde voedingsstoffen. Heb je je overigens weleens afgevraagd waarom anorexia vooral bij jonge vrouwen voorkomt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, Khepput. Laat het brood even tot rust komen, hoewel ik een klein stukje net uit de oven wel erg lekker vind.
Ritsuka
12 jaar geleden
Goeie suggestie +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
keesvi, mooi je laatste twee reacties!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Keesvi, interessant. Weer wat geleerd van je!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kees, wat ben je en 'open minded'-man, love you.
zeer goede suggesties!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, Eleo, ik doe mijn best. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer een heel goed antwoord en goed advies!(zover ik dat kan beoordelen;-))
Ik denk echt dat als ik iemand als jij in mijn naaste omgeving zou hebben om me te steunen en adviseren,ik er al een stuk beter aan toe zou zijn.Echt..

Andere antwoorden (3)

Ja, dit is bij elk brood het geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou kiezen voor meergranenbrood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kreeg ik ook in het ziekenhuis.
En ook veel pap enzo.
Maar het gaat mij om het effect van dit brood.Of het echt zo werkt.
Het lijkt misschien simpel,maar als je anorexia hebt moet je echt vechten tegen de drang om niet te eten.
Met mij gaat het momenteel heel slecht.Ik was vorig jaar 7 kilo aangekomen en dat is er weer af.Plus nog 2 kilo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
karena, meergranenbrood is erg compleet wat voeding betreft en zeer voedzaam.
Het doet me pijn dat het weer zo slecht met je gaat, je hebt een tweede kans gekregen weet je nog wel, doe er wat mee.
Er is nog steeds een weg terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,zeker heb ik een 2e kans gekregen,daar blijf ik bij en dat is ook zo.
Daar denk ik elke dag aan.
Het is mijn eerste gedachte als ik wakker wordt,elke dag.Echt waar..
En daarom moet ik ook blijven vechten.
Voor mezelf en ook daarom.
De weinige kracht die ik heb, haal ik daar uit.
Maar momenteel is het weer erg moeilijk.
Echt een dieptepunt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volhouden he, diepte punten gaan ook een keer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoop ik dan maar ..
Bedankt voor je antwoord en reacties,eddijst.:)
En:ik ga echt niet zo maar opgeven hoor!
Ik hoef alleen maar aan mijn moeder te denken en ik weet dat het allemaal nog goed kan komen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens, Ed. 'Meergranen' betekent alleen maar dat het van verschillende soorten bloem gemaakt is. Meestal zijn dat witte bloemsoorten van verschillende granen waarin voor de gezondheidsbühne weer wat zemelen in teruggedeponeerd zijn. Wat versiering aan de buitenkant met een paar pompoenpitten of iets dergelijks, et voilá, gezondheidsbrood, maar niet heus. Alleen volkoren biedt de wettelijk beschermde garantie dat er meel is gebruikt dat gemalen is uit de volle graankorrel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja keesvi, ik begrijp je goed, ken de discussies en heb zo hier en daar ook mijn twijfel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er kort geleden ook ingestonken bij de Jumbo. Had even geen tijd om zelf te bakken dus was een halfje 'Vloerkoren', waarvan de juffrouw achter de broodcounter me verzekerde dat het volkorenbrood was, welkom. Thuis het etiket lezend was ik er gauw achter dat me een halfje wit met wat franje was verkocht. Ach, je overlijdt er ook weer niet acuut aan maar ik ben voorlopig wel weer uitgekeken op dat kleffe supermarktgedoe, dat op brood probeert te lijken. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je, je wordt als consument dagelijks opgelicht, voorgelogen en bedonderd.
Gek genoeg vaak ook door onwetendheid.
Ineens was er een tijdje geleden het bericht, dat wit brood net zo gezond was dan bruin.
Maar wat is dan bruin brood?
Bruin door de vezels of bruin door kleurstoffen.
Dan zijn er de steeds vaker terug komende verhalen, dat brood helemaal niet zo gezond is (gluten of zo iets)
Zeker als ontbijt!.
Nu eet ik zelf al jaren geen brood als ontbijt, omdat ik steeds vaker maagkrampen had van brood eten.
Ik eet nu yoghurt en fruit in de ochtend.
En de problemen zijn weg.
........geef ons heden ons dagelijks brood......
Krijgt zo wel een heel andere betekenis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder helemaal door te schieten naar de principes van paleo, geloof ik wel dat de menselijke fysiologie wat minder goed ingericht is om granen te verwerken. Als die ook nog eens vergaand worden geraffineerd zijn de obesitasrapen gaar, maar het kan ook de andere kant op zoals uit de schrijnende verhalen van Karena en haar lotgenoten blijkt. Ik heb ook een poosje nauwelijks tot geen brood gegeten, inderdaad, eitje, yoghurt, avocado etc. en viel daar fantastisch van af, energieker dan ooit. Dat geeft toch te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist maar wat is dan waarheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat we het, dunkt me, wel eens zijn over het feit dat gezondheid nogal gedicteerd wordt door de belangen van de voedselindustrie. Nog niet zo lang geleden moesten we ons tot aan de nok toe voltanken met linolzuur. De doses werden verstrekt in kuipjes (aanvankelijk blikjes via de apotheek) in handige smeerbare, want kunstmatig geharde vorm. Via wat tussenconstructies wordt er nu een drupje omega3 aan margarines toegevoegd omdat eskimo's zo goed de winter doorkomen op visvettigheid, in ieder geval zonder hartfalen. Moet ik nog even doorgaan? :-) Tuurlijk, ik lijd ook aan voortschreidend inzicht en dat vind ik voor niemand een schande. Alleen is dat bij mij niet ingegeven door commerciële belangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja helemaal gelijk heb je, erger me zo vaak aan dit soort zaken.
Maar vind de grote tegenstrijdigheid op b.v. internet eigenlijk schandalig!!
Wat vandaag gezond is, is morgen een aanslag op je gezondheid,vandaag moet je melk drinken voor je calcium, morgen is dat totaal niet nodig, nee zelfs af te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Internet is bij uitstek het medium waar de waan van de dag regeert. Als we, schoenmaker bij onze leest blijvend, dat internet tegemoet treden dan komt het wel goed. De kunst is natuurlijk het kaf van het koren te scheiden (schrijden is weer met een lange...). Het probleem is dat commerciële leugens van multinationals, vaak ondersteund door overheidsorganen, tegenover de gedrevenheid van particulieren staan die meer dan eens onwetenschappelijk doordraven. Dat werkt websites in de hand die alle E-nummers veroordelen, alle zuivel in de ban doen of ons hel en verdoemenis in het vooruitzicht stellen als we niet snel volgens onze prehistorische voorouders gaan leven, bij voorkeur die van voor de uitvinding van de landbouw. Ik hanteer al geruime tijd het principe dat we de wetenschap moeten omarmen maar dat we ons er heel goed van bewust moeten zijn hoe diezelfde wetenschap voor van alles en nog wat wordt misbruikt. Onafhankelijke media zijn daar onmisbaar voor en daar ontbreekt het helaas ook steeds meer aan. Ik ben niet zo'n discussiant van 'bron?' maar ik probeer dat principe wel te hanteren. Dat ik daarvoor dieper dan de oppervlakte moet gaan calculeer ik er maar bij in. Dan maar niet overal op ingaan. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je, als je eenmaal argwaan hebt, krijg je dat telkens weer opnieuw, eerst zien dan geloven, is ook geen oplossing.
Door ons grote mestoverschot in ons land, vooral van al die koeien, is het gebruik van gedroogde koemest in de tuin enorm gepromoot, terecht, ergens moet je van die shit af zien te komen, dus gedroogd( kost veel energie) korreltjes van gemaakt( strooit lekker uit) en in veelkleurige zakken gestopt( koopt zo lekker vlot).
Wat bleek, na proeven met 10 andere organische meststoffen,( zelf gedaan) kwam de koemest er als slechtste uit!!!
Waarschijnlijk door de verhitting.
Maar half Nederland koopt gedroogde koemest omdat iedereen gedroogde koemest koopt en koeiepoep is goed voor de tuin, en het is overal te lezen dat het zo goed is, dus is het goed.
BULLSHIT!!
gedroogde koemest is een oplossing om van ons enorme overschot af te komen, dus goed promoten die handel.
En zo gaat het met zoveel dingen! Karena, sorry we gaan een beetje ver onder jouw vraag en dwalen af, maar ben je niet vergeten hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dat betreft ben ik ook een stuk minder lichtgelovig dan een jaar of dertig, veertig geleden. Zou dat aan je leeftijdsfase liggen? Hetzelfde geldt voor zuivel. NL is nu eenmaal een zuivelland dus, ondersteund door Jorissen Driepinters, Cornelissen Berkhouwers en Zuivelbureaus vinden we hier van overheidswege goedgekeurd dat zuivel gezond is. Hoewel je me het tegendeel niet hoort beweren ligt dat toch iets genuanceerder. Even in het verlengde van jouw bullshit, want koeien scheiden meer uit dan poep. Zo kun je wel even doorgaan met 'vlees mevrouw, u weet wel waarom!' en dergelijke uitingen, tot aan de Europese subsidie voor kipverkoop toe... En natuurlijk vergeten we Karena niet! Al is het alleen al omdat ze daar veel te aardig voor is! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist keesvi en zo worden we geleefd.
maar wel steeds verder en steeds sneller de verkeerde kant op, maar ja, de economie moet draaien, anders komen we niet van de recessie af.
Dus meer koeien, varkens en kippen eten en natuurlijk veel weggooien, dan komt het wel weer goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt tijd dat we de economie van het genoeg weer eens uit de kast halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou een wereldramp worden!
Zelfs als de mensen veel sparen gaat het al slecht met de economie, je moet uitgeven, maakt niet uit waaraan.
Rollen met dat geld!
Maar ooit gaat dit gigantisch mis, dan is de ellende niet te overzien en zullen miljoenen mensen sterven van de honger.
Oorlogen zullen ontstaan voor voedsel en water.
Hierdoor zal er nog meer hongersnood zijn.
Brrr, morgen mooi weer, kijk daar maar naar uit.
Van Amber Albarda geleerd: tarwe is een product at eigenlijk te ver doorgekweekt is. Het verteerd te snel, waardoor je sneller weer trek krijgt.

Zij raadt af brood te eten als je af wilt vallen. Dat is bij jou niet aan de orde.
Brood van andere granen zijn een beter alternatief: (liefst biologisch)speltbrood bijv, of haver, roggebrood. Of zuurdesembrood. Te koop bij natuurvoedingswinkels.
Kies van elk de stevige variant, geeft langer voldoening.

Is dat allemaal niet verkrijgbaar of te duur: evt Allison, volkoren korte krop, etc. Hoe steviger hoe beter.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!^^
Misschien wel een veel beter ( en gezonder) alternatief.
Ik ga me hier maar een beetje in verdiepen, de link bekijken.
Ik moet toch iets kiezen waar ik op lange termijn wat aan heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. Ik zit op dezelfde lijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk! ik las het in het antwoord hieronder. Eigenlijk is het onbegrijpelijk wat we aangeboden krijgen in winkels en aan adviezen. Maar Amber verwoord heel veel kwesties erg goed. Al heel wat mensen in mijn omgeving zijn op haar toer bezig...De hype van moezenieren helpt daar goed bij.. Op de lange termijn helpt dit zeker, al zal een eetstoornis (ook overgewicht) altijd lastig blijven, je eet dan in ieder geval gezond;-) Haar stelling: je cellen vervangen zich voortdurend. Met voeding die jij het aanbied. Aan jou de keus om voor volwaardige voeding (bio, onbewerkt, zonder toevoegingen, suiker etc) En toch lekker! Bewegen, een uurtje of zo, bij voorkeur met iets wat leuk is, geen plicht, of ingebouwd in een routine, is ook essentieel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We zitten dus nog veel meer op dezelfde lijn. Lichaamsbeweging is prima maar je hoeft jezelf heus niet af te beulen in de sportschool of langs de kant van de weg, bij voorkeur met een vertrokken, gekweld gelaat. ;-) Ik ben zelf een voorstander van koolhydraatbeperking om af te vallen maar het is altijd aan te raden om eerst te overwegen wat je gaat doen als je, vanuit over- of ondergewicht, eenmaal op je streefgewicht bent. Daarbij vind ik dat gezond en lekker eten prima samen kunnen gaan.