Hoe krijg je verse munt uit de tuin schoon? Er zit zand op en dat krijg ik er met gewoon onder de kraan wassen niet af.

Ik zet er thee van en dan blijft er zand in m'n kopje komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (3)

Laat het zand even losweken in wat water. Je kunt er eventueel een mespunt zout bijdoen voor eventueel ongedierte op het plantje. Na een kwartiertje goed spoelen met water. Daarna kun je je thee zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zand is zwaarder dan een blaadje.. Dus in een kommetje water en dan wachten.. Het zand gaan vanzelf naar de bodem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet er alles van (zucht) ik krijg nu ook regelmatig sla ed uit een tuintje.

Heerlijk hoor maar al dat zand.........

Wat ik doe: wasbak vol met koud water zetten.
De vieze bladeren erin. Een paar minuten weken en daarna heen en weer bewegen door het water.

Zo valt alles er af wat min of meer los zat.

Daarna veeg ik HEEL voorzichtig (sla is ongeveer net zo teer als munt) de blaadjes tussen mijn handen (onder water schoon).

Dan eruit halen, vieze water weglaten lopen en nog 1x soppen in een bak schoon water.

Ik geef het toe, 15 minuten werk maar wij hadden sla zonder geknars!!
amigo